קריאת ההשכמה של מארסק לתעשייה

ב- Drewry שיבחו את החלטת החברה להעמיד אוניות מכולה בעלות קיבולת של 18 אלף TEU: קיצוץ בהוצאות לא יספיק יותר מול ירידת מחירי ההובלה


11:45 ,10.11.2015 מאת: מערכת פורט2פורט

אנאליסטים ימיים של Drewry שיבחו את החלטת מארסק ליין להעמיד אוניות בעלות קיבולת של 18 אלף TEU וקראו לה "חדשות טובות עבור תעשיית הספנות".

 

ההחלטה להעמיד אוניות מכולה מדגם טריפל אי לאחר אזהרת הרווח שפרסמה קבוצת איי פי מולר מארסק טרם פרסום תוצאות הרבעון השלישי, ובה הורידה את תחזית הרווח ל-2015 ב-600 מיליון דולר, והעמידה אותה על 1.6 מיליארד דולר, בעיקר עקב היחלשות ההובלה בקווי הסחר אסיה-אירופה.

 

ב- Drewry טענו כי החלטתה של ענקית הספנות היא "קריאת השכמה" עבור המגזר כולו, כשלהחלטה עשויות להיות השלכות כלכליות ניכרות.

 

בעקבות תוצאות הרבעון השלישי, בהן רשמה מארסק ליין ירידה של 61% ברווח הנקי, הודיעה החברה על תוכנית לקיצוץ בהוצאות, במסגרתה יפוטרו 4,000 בעלי משרה.

 

ומארסק ליין לא לבד. בשישי האחרון הודיעה NOL על הפסד נקי של 96 מיליון דולר ברבעון השלישי, וחברות הספנות הסיניות קוסקו ו-CSCL הודיעו על הפסד משותף של 426 מיליון דולר ברבעון.

 

לדברי Drewry, עד כה הצליחו חברות הספנות להישאר רווחיות למרות ירידה הולכת וגוברת של מחירי ההובלה, מאחר והן הצליחו לקצץ בהוצאות בצורה שהעפילה על ירידת המחירים. אולם צעד זה לא יספיק יותר ויגרור את חברות הספנות לאזור האדום.