חברת ההחזקות קוסקו ספנות דיווחה על רווח נקי של 6 מיליון דולר עבור החציון הראשון של שנת 2018, אולם רווח זה הושג במידה רבה הודות לתרומתו של מגזר מסופי המכולות של החברה.
חברת הספנות הסינית אשר נמצאת בבעלות המדינה דיווחה על עלייה חדה של 12.4% בכמות המטענים המובלים בחציון הראשון של השנה, אך יחד עם זאת הכנסותיה משירות ספנות עלו ב-1.3% בלבד ועמדו על 6.2 מיליארד דולר.
קוסקו ציינה עם פרסום הדוחות כי אמר כי הרווח המועט הושג בקושי רב, והיה מעל הביצועים של רוב התעשייה והושג הודות לתרומתו של פעילות מגזר מסוף המכולות.
קוסקו האשימה את הביצועים הפיננסיים הגרועים במירוץ לבניית אניות מטען ענקיות והוסיפה כי תוצאותיה הושפעו באופן שלילי בעיקר בשל מחירי הדלק הגבוהים. ״בשל האספקה המרוכזת של אניות מכולה ענקיות במהלך תקופה זאת, הגידול בקיבולת העולמית עלה על הגידול בביקוש״.
נזכיר כי החברה השלימה את רכישת מרבית המניות בחברת OOIL, חברת האם של חברת הספנות OOCL, אשר הושלמה לפני כחודשיים. נזכיר כי חברת OOCL דיווחה על הפסד של 73 מיליון דולר בחציון הראשון של השנה, וזאת בשל הוצאות הדלק הגבוהות.
יו״ר החברה החדש, שו לירונג, ציין כי הוא מאמין כי עם הרכישה של חברת OOCL ״היישות החדשה תהיה בעלת השפעה גדולה על השוק״.