קוסקו עקפה את מארסק בהיקף שינוע המכולות ב-2024

קוסקו וחברת הבת OOCL הובילו 25.9 מיליון TEU בשנה החולפת, תוך גידול של 10.1% בנפח הפעילות. העלייה בנתח השוק הושגה בזכות התחזקות משמעותית בהובלה המקומית בסין, למרות ירידה חדה בהיקף ההובלה מאסיה לאירופה


13:44 ,24.03.2025 מאת: מערכת פורט2פורט

קבוצת קוסקו פרסמה את תוצאותיה לשנת 2024, עם ביצועים חזקים במיוחד בפעילות ההובלה הימית. פעילות המכולות של הקבוצה, כולל חברת OOCL, הניבה רווח תפעולי (EBIT) של 8.8 מיליארד דולר, בשיעור רווח תפעולי של 27.9%. מתוכם, תרומתה של קוסקו עצמה עמדה על 6.2 מיליארד דולר.

 

לשם השוואה, שיעורי הרווח התפעולי של מתחרות מרכזיות בענף עמדו על: ZIM – 43.8%, חטיבת ההובלה של CMA CGM – 30.8%, החטיבה הימית של מארסק – 24.6%, האפאג-לויד – 24.2%, וחברת ONE – 31.2%.

 

היקף הפעילות הכולל של הקבוצה (קוסקו ו-OOCL יחד) הסתכם ב-25.9 מיליון TEU – עלייה של 10.1% לעומת השנה הקודמת. קוסקו לבדה אחראית להובלה של 18.3 מיליון TEU, עלייה של 13.1%.

הגידול בנפח הפעילות, כשהוא נמדד מול גידול השוק העולמי שעמד על 6.2%, מצביע על עלייה בנתח השוק של קוסקו. לפי נתוני Container Trade Statistics, נתח השוק הגלובלי של קוסקו עלה מ-13.7% ל-14.2%.

בפירוט הגידול בפעילות: נפח ההובלה הבינלאומית של קוסקו עלה ב-5.9%, נפח הפעילות של OOCL עלה ב-3.5%, ואילו ההובלה המקומית בתוך סין זינקה בשיעור מרשים של 28.9%.

מכאן שהעלייה החריגה בפעילות ובהיקף נתח השוק נבעה כולה מצמיחה חזקה בפעילות המקומית בסין, בעוד שהפעילות הבינלאומית של הקבוצה רשמה דווקא שחיקה בנתח השוק. כך למשל, היקף ההובלה מאסיה לאירופה ירד ב-14.7%.

קוסקו, עם הובלה של 25.9 מיליון TEU ב-2024, מציבה את החברה לפני מארסק, שהובילה 24.7 מיליון TEU. עם זאת, חשוב לציין כי מתוך היקף זה, 5.6 מיליון TEU בקוסקו היו בהובלה פנים-יבשתית בתוך סין.