ביום שישי, הודיעה חברת הספנות Wan Hai Lines מטיוואן, חברת הספנות ה-11 בגודלה בעולם, על הזמנה חדשה לבניית שמונה אניות מכולה בנפח של 16,000 מסוג מתנול דו-דלק. ההזמנה תחולק בין מספנות יונדאי סאמהו וסמסונג תעשיות כבדות בדרום קוריאה, בסכום כולל של 1.6 מיליארד דולר. קבלת האניות צפויה להתקיים במהלך 2027 וב-2028.
חברת ״וואן האי ליינס״, אשר פעלה במקור כחברת ספנות המתמחה בפעילות פנים-אסיה, נכנסה מחדש לתחום ההובלות הבינלאומיות במהלך מגיפת הקורונה וכוחה התחזק. יש מספר אנליסטים שמשערים כי היא עשויה להיכנס בקרוב לרשימת 10 חברות הספנות הגדולות בעולם.
עם הזמנות עבור 30 אניות חדשות בנפח כולל של 308,339 TEU שיתווספו לצי הנוכחי של החברה אשר מונה כיום 123 אניות בנפח כולל של 530,000 TEU, חברת הספנות עשויה להיות גדולה יותר מחברת יאנג מינג ומחברת צים המדורגת תשיעית.
הקרב בין חברות הספנות על נתח שוק הולך ומעמיק וההזמנות לאניות חדשות הולכות וגדלות. בשבוע שעבר דיווחה התקשורת הסינית כי חברת קוסקו הזמינה שש אניות בעלות תדלוק רגיל בנפח של 13,600 TEU במספנות Hudong-Zhonghua תמורת כ-900 מיליון דולר שיימסרו במהלך 2027. לאחרונה חברת Seaspan Corp ביצעה הזמנה דומה עבור חברת הבת של קוסקו OOCL.
ההזמנות האחרונות מביאות את ספר ההזמנות של קוסקו ל-58 אניות חדשות בנפח של 918,963 TEU, בעוד שנפח הצי שעומד לרשותה כיום עומד על 3.29 מיליון TEU.