קוסקו ו-SIPG בהצעת רכש ל-OOIL תמורת 6.3 מיליארד דולר

אם העיסקה אכן תצא לפועל חברת קוסקו שיפינג תהפוך לחברת הספנות השלישית בגדולה בעולם ותהיה בעלת למעלה מ-400 אניות עם נפח קיבולת כולל של 2.9 מיליון TEU


14:30 ,10.07.2017 מאת: מערכת פורט2פורט

חברת COSCO שיפינג הציעה לרכוש את חברת Orient Overseas International LTD  (OOIL) תמורת 6.3 מיליארד דולר בעיסקה שאם אכן תצא אל הפועל תהפוך אותה לחברת הספנות השלישית בגודלה בעולם. נציין כי חברת הבת של OOIL  - חברת הספנות OOCL – היא בעלת נתח של 2.7% מפעילות הספנות העולמית.

 

ההצעה המדוברת פונה לכל בעלי המניות של החברה ולפיה, באם תאושר, 90.1% ממניות OOIL יהיו בבעלות קוסקו שיפינג, ואילו 9.9% ממניות OOIL יהיו בבעלות SPIG - חברת הטרמינלים של שנחאי (Shanghai International Port Group (SIPG). ההצעה כבר זכתה לאישורם של בעלי מניות הרוב בחברה השולטים ב-68.7% ממניותיה של OOIL. 

 

אם העיסקה אכן תצא לפועל חברת קוסקו שיפינג תהיה בעלת למעלה מ-400 אניות ונפח קיבולת כולל של 2.9 מיליון TEU. הדבר, כאמור, יהפוך אותה לחברת הספנות השלישית בגודלה בעולם כיום בעוד כיום היא ממוקמת במקום הרביעי, מיד אחרי חברת CMA CGM הצרפתית.

 

חברת הספנות הסינית ציינה בהודעה שפרסמה כי "קוסקו שיפינג מאמינה כי רכישה זו תאפשר לשתי החברות לייצר סינרגיה טובה יותר, להגדיל את הרווחיות החברה המשותפת ולהגיע לצמיחה בטווח הארוך".

 

החברות ציינו בהודעה משותפת כי בכוונתן לשמור על רישומה העצמאי של OOCL וכן להשאיר את משרדיה הראשיים – ואת נוכחותה בהונג קונג, על מנת לתמוך בעיר כמרכז ימי גלובלי.

 

חברת OOCL נוסדה בשנת 1969 על ידי טונג צ'או יונג, אשר בנו – טונג שי-שן, משמש כיום כיו"ר, נשיא ומנכ"ל החברה בעוד אחיו ואחיותיו משמשים בתפקידי הנהלה שונים בחברה.

 

נציין כי בחודש ינואר השנה שתי החברות המוזכרות ביטלו שמועות בנוגע למיזוג ביניהן. שתי החברות שותפות לברית אוקיינוס (Ocean Alliance) בה שותפות בנוסף CMA CGM וחברת אוורגרין.

 

נזכיר כי חברת קוסקו שיפינג עצמה הינה תוצאה של מיזוג בין שתי חברות ספנות סיניות יריבות –  קוסקו (China Ocean Shipping Company) וצ'יינה שיפינג גרופ.