קבוצת מארסק תפעיל מרלו״ג ירוק ראשון מסוגו בדנמרק

המחסן הלוגיסטי הירוק ייבנה בסטנדרטים שאפתניים עם אפס פליטות ישירות מפעילות, בהתאם ליעד של מארסק להגיע לאפס פליטות פחמן עד שנת 2040. למתקן בגודל 40,000 מ״ר יש אופציה ל-40,000 מ״ר נוספים, והוא מתוכנן להתחיל לפעול בשנת 2024


11:35 ,30.08.2022 מאת: מערכת פורט2פורט

קבוצת א.פ. מולר – מארסק הכריזה היום על בניית המחסן הלוגיסטי הירוק הראשון של החברה בדנמרק שיעמוד ביעדי פליטת גזי חממה נמוכים, שנעשה בשיתוף עם הנמל היבשתי טאולוב (Taulov Dry Port). המחסן הוא חלק מהאסטרטגיה של מארסק לשדרג את יכולות ההפצה שלה בדנמרק. הפרויקט הינו מיזם דני משותף בין ADP A/S ו-PFA Pension.

 

המחסן הלוגיסטי הירוק ייבנה בסטנדרטים של BREEAM Excellent עם אפס פליטות ישירות מפעילות, בהתאמה מלאה ליעד הכולל של מארסק להגיע לאפס פליטות פחמן עד שנת 2040. למתקן בגודל 40,000 מ״ר יש אופציה ל-40,000 מ״ר נוספים, והוא מתוכנן להתחיל לפעול בשנת 2024. על פי הודעת החברה, המרלו״ג ימוקם בטאולוב שבדרום דנמרק, ויבסס את טביעת הרגל הלוגיסטית החזקה של מארסק בצפון אירופה וייתן מענה לדרישות השוק הגוברת.

 

התקדמות הטכנולוגיה, סטנדרטים חדשים בתעשייה ודרישה גוברת של לקוחות לשרשראות אספקה ​​בנות קיימא האיצו את הפרויקט השאפתני הזה, נמסר ממארסק. כל הציוד הפנימי והחיצוני במחסן יופעל באמצעות חשמל, על גג המרלו״ג יותקנו פאנלים סולאריים ועודפי אנרגיה מתחדשת שתופק יוזרמו לרשת. למרלו״ג יגיעו משאיות חשמליות המונעות על ידי סוללות כן מתוכננות בניית תחנות מימן במרחק של 150 מטרים מהאתר.

 

בירנה אודפורס, מנהלת האזור הנורדי במארסק, אמרה: ״אנו שמחים להכריז על מרלו״ג לוגיסטי ירוק ראשון בדנמרק. רבים מהלקוחות שלנו מחפשים שותפים ארוכי טווח שיש להם יכולות לצמצום טביעת הרגל האקלימית שלהם. למתקן טאלוב יש גם עמדה אסטרטגית באירופה והוא יהווה נכס מרכזי לשרת את לקוחותינו כנקודת פריקה וערך מוסף על ידי אופטימיזציה של דרכי התחבורה עם קישורי הנמל, הרכבת והכבישים שלו אשר יוצרים גמישות על ידי האצה או האטה של ​​שרשראות האספקה״.

 

לדבריה, ״צורכי הלקוחות האופייניים בתחומי לוגיסטיקת החוזים הם לתמוך בבקרת המלאי שלהם, אופטימיזציית עלויות, נראות מורחבת, תגובה מהירה לשוק וזרימה עקבית ובת קיימא של סחורות כדי לחזק את החוסן שלהם בשרשרת האספקה. כתוצאה מכך, רבים מהלקוחות שלנו דורשים שותפים לוגיסטיים עם בקרת נכסים כדי לתמוך באסטרטגיות הצמיחה שלהם, על ידי הקמת פתרונות לוגיסטיים חוזים ברי קיימא לטווח ארוך ולא רק כדי לכסות את הביקוש לטווח קצר עקב מגיפת הקורונה״

 

הנמל היבש טאולוב הוא מיזם שאפתני המפתח מבני אחסון ולוגיסטיקה מודרניים ותשתיות תחבורה בת-קיימא מובילות, הכוללת בין היתר את הקמת תחנת תדלוק המימן הגדולה ביותר בדנמרק. הצדדים הגיעו להסכם עם מארסק ל-12 שנות שכירות עם אופציה להארכה ולהרחבה. המחסן ייבנה על ידי Taulov Dry Port בהתבסס על המפרט והעיצוב של Maersk.

 

מייקל ברון, מנכ״ל PFA, אמר כי ״שותפות חשובה זו שוב מוכיחה שדנמרק נמצאת בחזית המעבר הירוק ושאקלים ולוגיסטיקה יכולים ללכת יד ביד. כמשקיעת הנדל״ן הגדולה בדנמרק, PFA הציבה יעד שאפתני לצמצם 33 אחוז מהפליטות שלנו בדנמרק עד שנת 2025, ומארסק תהפוך כעת לחלק מכריע בכך״.  

 

ADP A/S ו-PFA Pension נכנסו לשותפות במיזם משותף באוקטובר 2017, ויחד הצדדים מפתחים את Taulov Dry Port. הנמל היבשתי טאולוב הוא מרכז תחבורה ולוגיסטי מולטי-מודאלי קרוב לפרדריקיה, עם מיקום מרכזי קרוב לנמל, לכביש המהיר ולמסילת הרכבת. על ידי חיבור נמל פרדריקיה והנמל היבש טאולוב, האזור הופך לשחקן מפתח בפיתוח מתקני אחסון ולוגיסטיקה מודרניים התומכים בפתרונות הניידות החכמים והרב-מודאליים של העתיד. בבעלות הנמל היבש טאולוב 900,000 מ״ר של קרקע מסחרית, אשר מפותחת ומוכנה עבור בנייני פרויקטים ומתקני אחסון ולוגיסטיקה גנריים.