קבוצת גרימלדי רוכשת את השליטה בנמל הרקליון

תמורת מחיר כולל של 80 מיליון יורו רכשה הקבוצה האיטלקית 67% מהון החברה המנהלת את הנמל הימי הגדול והעמוס ביותר בכרתים. מנכ״ל קבוצת גרימלדי: מתכננים להפוך את הרקליון לנמל ירוק אמיתי ולנקודת ציון עבור כל תעשיית הנמל הים תיכונית


10:58 ,19.12.2023 מאת: מערכת פורט2פורט

אתמול התקיים טקס החתימה על הסכם רכישת המניות שמעביר את חלק הרוב בהון של רשות נמל הרקליון ל- Holding of Heraklion Port S.A, הקונסורציום שהוקם על ידי חברות קבוצת גרימלדי בהן גרימלדי יורומד (Grimaldi Euromed) וקווי מינואן (Minoan Lines). 

 

תמורת מחיר כולל של 80 מיליון יורו רכשה הקבוצה האיטלקית 67% מהון החברה המנהלת את הנמל הימי הגדול והעמוס ביותר בכרתים. השקעה אסטרטגית חדשה זו באה בעקבות הרכישה האחרונה של קבוצת גרימלדי של מניות הרוב ב-Igoumenitsa Port Authority S.A, החברה המנהלת את הנמל היווני בשמו.

 

טקס החתימה נערך באתונה בהשתתפות, בין היתר, שר האוצר היווני קוסטיס הצידאקיס, שר הספנות ומדיניות הבידוד כריסטוס סטיליאנידס, השר לפיתוח הכפר והמזון לפטריס אבגנקיס, וכן נשיא ומנכ״ל קבוצת גרימלדי, מר עמנואל גרימלדי, ובכירים נוספים בקבוצה. 

 

עמנואל גרימלדי ציין במהלך טקס החתימה כי: ״לקבוצת גרימלדי יש תוכנית השקעות שאפתנית שמטרתה להפיק את המרב מהעמדה האסטרטגית של הרקליון במזרח הים התיכון לפיתוח זרמי סחר חדשים לנוסעים ומטענים, החל מאניות קרוז והובלת רכבים חדשים. אנו מודעים לחלוטין לפוטנציאל הטמון בנמל זה, שכן כבר זמן רב היינו הלקוח העיקרי שלו באמצעות חברת האחות שלנו Minoan Lines, שהמטה שלה נמצא בהרקליון. אנו מתכוונים להקל על הצמיחה בת-קיימא של הנמל, הן מנקודת מבט כלכלית והן מבחינה סביבתית. במיוחד, באמצעות השקעות במקורות אנרגיה מתחדשים, אנו מתכננים להפוך את הרקליון לנמל ירוק אמיתי ולנקודת ציון עבור כל תעשיית הנמל הים תיכונית. כל זה יביא לשירותים איכותיים יותר לנמל, ליותר זרמי מסחר, ליותר תיירות, ליותר עסקים ומקומות עבודה, ליותר עושר לעיר הרקליון, לאי כרתים וליוון כולה״. 

 

החתימה על הסכם רכישת המניות התרחשה לאחר אישור בית המשפט לביקורת יוון, בעוד הסכם הזיכיון המתוקן בין המדינה היוונית לבין HPA S.A. בקרוב יאושרר על ידי הפרלמנט ההלני.