קבוצת גרימלדי הזמינה חמש אניות חדשות מונעות באמוניה

עם קיבולת טעינה של למעלה מ-9,000 CEU, האניות החדשות תוכננו להובלת רכבים חשמליים. הספינות תוכננו וייבנו להסבה במועד מאוחר יותר לשימוש באמוניה כדלק ימי ויימסרו במהלך 2025 ו-2026


11:53 ,27.10.2022 מאת: מערכת פורט2פורט

קבוצת גרימלדי ממשיכה להשקיע כדי לשפר ולשדרג את הצי בבעלותה. חברת הספנות חתמה אתמול על הזמנה לבניית חמש אניות גלנוע מסוג PCTC (Pure Car Truck Carrier)

במספנת China Merchants Heavy Industries Jiangsu, חברת בת של China Merchant Industry Holdings. ההסכם כולל אופציה לחמש אניות נוספות בהשקעה כוללת של כמיליארד אירו.

 

עם קיבולת טעינה של למעלה מ-9,000 CEU, האניות החדשות תוכננו להובלת רכבים חשמליים (EV). הם גם קיבלו את תווי המעמד Ammonia Ready מאת Rina, המאשר כי הספינות תוכננו וייבנו להסבה במועד מאוחר יותר לשימוש באמוניה כדלק ימי. יתרה מכך, כלי השיט יצוידו בסוללות מגה ליתיום, כמו גם פאנלים סולאריים וחיבור לחוף, שיאפשרו להם להגיע לאפס פליטה בעת העגינה בנמל. החידושים הטכניים העיקריים האחרים של ספינות אלו הם מערכת הסיכה האווירית, הנעה חדשנית ועיצוב גוף אופטימלי, שמטרתם להפחית את טביעת הרגל הפחמנית.

 

עמנואל גרימלדי, ​​מנכ״ל קבוצת גרימלדי: ״קבוצת גרימלדי הייתה חלוצה אמיתית בקיימות סביבתית, עם יוזמות שמטרתן להפחית את פליטת ה-CO2 מפעילותה שנה אחר שנה. כלי השיט הפוטנציאליים הדו-דלקיים יהיו הרבה יותר יעילים מאשר תכנונים קודמים; הם ישרפו 50% פחות דלק מהדור הקודם של מובילי רכב. אנו עדים לאבולוציה שתביא את המגזר לעבר יעד אפס פליטות. ההזמנה עליה חתמנו היום, על סוג חדש של כלי שיט מוכנים לאמוניה, היא אתגר, במיוחד כאשר הדלקים החלופיים לתעשייה לשחרור פחמן אינם זמינים כרגע. מימושו של חזון כזה דורש מחויבות עצומה של כל הצדדים המעורבים, אבל, אז, מחויבות זו הופכת לקידמה״.

 

חמש האניות שהוזמנו צפויות להימסר בין 2025 לסוף 2026 והצי של הקבוצה יהפוך צעיר ויעיל עוד יותר. אניות הגלנוע להובלת מכוניות ומשאיות יעמדו בדרישות השוק החדשות, ומתוכננות להיפרס במסעות בין אירופה, צפון אפריקה והמזרח הקרוב והרחוק.

 

החוזה מחזק את הקשר בין קבוצת גרימלדי ל-China Merchant Industry Holdings שכבר הביאו למימוש 29 אוניות חדישות בשנים האחרונות.