קבוצת CMA CGM: עלייה של 73% בהכנסות הרבעון הראשון

הכנסה ממוצעת ל-TEU של 2,800 דולר גרמה להכנסות חברת הספנות הצרפתית להגיע ל-14.8 מיליארד דולר ול-EBITDA של 8.5 מיליארד דולר. הקבוצה מרחיבה את ההובלה באוויר וחתמה על שת״פ אסטרטגי עם אייר-פראנס KLM בתחום הובלת המטענים


12:01 ,06.06.2022 מאת: מערכת פורט2פורט

קבוצת CMA CGM דיווחה על עלייה של 70% בהכנסות ל-18.2 מיליארד דולר ברבעון הראשון של 2022 וכמעט שילשה את ה-EBITDA ל-8.9 מיליארד דולר.

 

הקבוצה שינעה במהלך הרבעון הראשון של 2022 5.3 מיליון TEU, ירידה של 2.8% בהשוואה לכמות בתקופה המקבילה אשתקד, אך הכנסה ממוצעת ל-TEU של 2,800 דולר גרמה להכנסות חברת הספנות להגיע ל-14.8 מיליארד דולר, עלייה של 73% לעומת השנה שעברה, ו-EBITDA של 8.5 מיליארד דולר.

 

רודולף סעדה, יו״ר ומנכ״ל קבוצת CMA CGM, ציין כי ״במהלך הרבעון הראשון, הקבוצה שלנו האיצה את יישום האסטרטגיה שלה להפוך למובילה עולמית בלוגיסטיקה משולבת. נקטנו גם צעדים נוספים במעבר האנרגיה שלנו על ידי גיבוש שותפויות חדשניות לפיתוח דלקים דלי פחמן ועל ידי החלטה לגוון את מקורות האנרגיה עבור כלי השיט העתידיים שלנו.

 

״בשל ביקושים חזקים, מחסור ביכולת הובלה זמינה וגודש מתמשך בנמלים, המתיחות בשרשרת האספקה ​​העולמית צפויה להימשך. אנו נשארים מגויסים לשיפור איכות השירות וכדי לעמוד באתגרים הלוגיסטיים של לקוחותינו. אנחנו גם נשארים עירניים לנוכח הסיכון של הידרדרות במצב הכלכלי העולמי, הקשור למגיפה, לעלייה באינפלציה ולמלחמה באוקראינה״, הוסיף סעדה.

 

הקבוצה הודיעה השבוע כי ביצעה הזמנה של 16 אניות מכולה חדשות הכוללות 10 אניות בעלות שתי אפשרויות הנעה בהם LNG וכן שש אניות בעלות שתי אפשרויות הנעה בהן מתנול, מה שמביא את ספר ההזמנות של הקבוצה ל-69 אניות. החברה הוסיפה לצי שלה 8 אניות מכולה בנפח של 15,000 TEU במהלך הרבעון הראשון.

 

שותפות אסטרטגית בהובלה אווירית עם אייר פראנס - KLM

 

קבוצת CMA CGM החליטה להפוך את CMA CGM AIR CARGO לחברת תעופה צרפתית וקיבלה את תעודת המוביל האווירי שלה מרשות התעופה האזרחית הצרפתית ב-1 ביוני 2022 לאחר קבלת מטוס הבואינג 777F הראשון שלה, נאמר בהצהרה מטעם הקבוצה.

 

״הקבוצה תומכת בהשקעה ב-CMA CGM AIR CARGO בצי שימנה 12 מטוסים עד שנת  2026 כולל ארבעה מטוסי איירבוס A350F חדשים שיצטרפו לצי בין 2025 ל-2026. CMA CGM חתמה על שותפות אסטרטגית ארוכת טווח במטען אווירי עם אייר פראנס-KLM.

 

״השותפות המסחרית הבלעדית תראה את שני הצדדים משלבים את רשתות המטען שלהם, קיבולת מטוסי המטען המלאה שלהם ושירותים ייעודיים על מנת לבנות הצעה תחרותית עוד יותר הודות לידע וטביעת הרגל העולמית של אייר פראנס-KLM.

 

קבוצת CMA CGM הכריזה עוד כי תחזק את מחויבותה לתעשיית ההובלה האווירית על ידי הגדלת ההון בחברת אייר פראנס-KLM ותיקח 9% מהון המניות של אייר פראנס-KLM תמורת סכום של כ-400 מיליון יורו. בכך הקבוצה הופכת לבעלת המניות הפרטית העיקרית של אייר פראנס-KLM. יתרה מכך, אסיפת בעלי המניות של אייר פראנס-KLM אישרה את מינויו של רודולף סעדה כחבר בדירקטוריון חברת התעופה״.