צפו בוידיאו: התקנת מנוע מתנול על אניית קרוז

צפו בסרטון שהעלתה מספנת מאייר טורקו מפינלנד בו רואים את ההתקנה של מנועי מתנול על אניית הקרוז Mein Schiff 7. הסרטון מספק הצצה מרתקת אל המורכבות של בניית ספינות


11:10 ,20.07.2023 מאת: מערכת פורט2פורט

בנייתה של אוניית הקרוז ״מיין שיף 7״ עם מנועים מוכנים לתדלק במתנול, עבור חברת TUI Cruises במספנה הפינית Meyer Turku, הגיעה להישג משמעותי עם התקנתם של המנועים הראשיים על האנייה.

 

המנועים סופקו לאנייה על ידי חברת הטכנולוגיה הפינית Wärtsilä והיא תהיה בעלת הספק מנוע כולל של 48,000 קילוואט והספק הנעה של 28 מגה וואט, מה שיאפשר לה לשוט במהירות של 22 קשר.

 

המספנה פרסמה סרטון מרתק המציג את התהליך המורכב של הרכבת מנועי ספינות על כלי השיט החדש, בעזרת מנופים גדולים. הסרטון מספק הצצה מרתקת אל המורכבות של בניית ספינות, ומציג את הטכנולוגיה המתקדמת והמומחיות הכרוכה בבנייה בעוד העגורנים מתמרנים בזהירות את המנועים, ומובילים אותם בצורה חלקה אל המקומות המיועדים להם בתוך מבנה כלי השיט.

 

צפו בסרטון של מספנת מאייר טורקו

 

 

 

מחברת TUI Cruises נמסר כי ״היה צורך להכין ולסמן מראש את הקרקע בספינה עבור המנוע כדי שניתן יהיה להרים את המנוע למיקום המדויק. לאחר מכן, המנוע והגנרטור הונפו לתוך פנים הספינה עם מנוף שער גדול.

 

בניית אניית הקרוז הענקית החלה ביוני 2022 והגיעה לשלב הרכבת גוף האנייה במרץ 2023. עם אורך של 316 מטר ורוחב של 35.8 מטר, הספינה תכיל כ-2,894 נוסעים. לאנייה יהיו 15 סיפונים ותהיה לה יכולת לארח 1,000 אנשי צוות.

 

פעילות האנייה תופעל על ידי דלק דיזל ימי בעל פליטת פליטה נמוכה עם תכולת גופרית של 0.1%, נמסר מחברת הקרוז. בנוסף, הספינה מצוידת בחיבור לחשמל חוף, מה שמבטיח אפס פליטת פחמן במהלך שהותה בנמל, המהווה כ-40% מזמן הפעולה של האנייה.

 

כאמור, האנייה ״מיין שיף 7״ נבנית בצורה כזו שהספינה תוכל לפעול גם על מתנול, בטווח הארוך מתנול ירוק.

 

וויבקה מאייר, מנכ"ל TUI Cruises, אמר: ״החזון של TUI Cruises ברור: בטווח הארוך, אנחנו רוצים להתקדם לעבר הפלגות נטולות פליטות ואקלים, עד 2030 אנו רוצים להציע את ההפלגות הראשונות עם אפס השפעה על הסביבה. ההחלטה להכין את מיין שיף 7 להנעת מתנול היא השקעה חשובה בעתיד החברה״.