צים תחכור 10 אניות "ירוקות" מ-Seaspan

שתי החברות הודיעו על הסכם חכירה ארוך טווח נוסף, לעשר אניות ׳ירוקות׳ בנפח של 7,000 TEU בשווי עיסקה של מעל 1.5 מיליארד דולר. האניות צפויות להימסר לצים החל מהרבעון הרביעי של 2023 ובמהלך 2024


11:30 ,07.07.2021 מאת: מערכת פורט2פורט

צים שירותי ספנות משולבים וחברת Seaspan, חברה בבעלות מלאה של תאגיד Atlas, הודיעו אתמול על חתימת הסכם חדש, לחכירה ארוכת טווח של עשר אניות מכולה "ירוקות" מתקדמות המונעות בגז טבעי, בעלות כושר הובלה של 7,000 TEU, שישרתו בקווי הסחר השונים של צים. העיסקה הנוכחית היא בנוסף להסכם שנחתם בפברואר בין צים ל- Seaspan לחכירת עשר אניות בעלות כושר הובלה של 15,000 TEU.

 

נשיא ומנכ״ל צים אלי גליקמן אמר: ״אנו שמחים מאוד לשוב ולשתף פעולה עם Seaspan. העיסקה מקדמת את מדיניות תפעול הצי שלנו, ונועדה לתמוך באסטרטגיה ארוכת הטווח שלנו. הסכם חכירה ארוך טווח זה מבטיח זמינות אניות עבור הצי שלנו, תוך שמירה על גמישות תפעולית לגבי מספר האניות הכולל שאנו מפעילים. מאז הפיכתנו לחברה ציבורית אנו ממשיכים להשתמש באופן מושכל בהון וליצור ערך עבור בעלי המניות, כפי שממחישה גם העסקה הנוכחית״.

 

גליקמן הוסיף ואמר: ״בהתאם למחויבות שלנו להפחתת טביעת הרגל הפחמנית שלנו ולשמירה על האוקיינוסים, אנו משקיעים באניות ׳ירוקות׳ בעלות טכנולוגיית הנעה מתקדמת, הנקייה ביותר הקיימת כיום. אנו גאים בכך שהמהלך הנוכחי ישפר עוד יותר את צמצום טביעת הרגל הפחמנית של צים בהשוואה לתעשיית הספנות העולמית״.

 

בינג צ׳ן (Bing Chen), יו״ר ומנכ״ל SEASPAN, הוסיף: ״אנו גאים מאוד לקחת חלק בקידום היוזמות הסביבתיות המובילות של צים, בעזרת עיצוב מתקדם של האניות, תמחור תחרותי ומסירה מהירה. הצוותים שלנו פיתחו במשותף פתרון יצירתי ותחרותי על ידי מינוף המומחיות הסביבתית והניסיון בן עשרות השנים של Seaspan, חוויית בנייה חדשה, פלטפורמה משולבת ושותפות של אמון עם המספנות. השותפות המתרחבת שלנו עם צים, ועשרים האניות החדשות המונעות ב-LNG שהוזמנו מכוחה, הן סמל למחויבות הסביבתית של ZIM ו-Seaspan ולצמיחה בת-קיימא בתעשיית הספנות״.

 

Clarkson Platou שמשו כיועצים הפיננסיים והמקצועיים בעיסקה.