צים: רווח נקי של 12 מיליון דולר ועלייה במחזור ההכנסות

מחזור ההכנסות ב-2019 הסתכם ב-3.29 מיליארד דולר, הגבוה בחמש השנים האחרונות, ומשקף עלייה של 1.6% בהשוואה ל-3.24 מיליארד דולר בשנת 2018. אלי גליקמן, מנכ״ל צים: אנו מחוייבים לחזון ולערכים שלנו, ואני משוכנע שהם יאפשרו לנו להתגבר גם על משבר נגיף הקורונה הנוכחי


10:14 ,22.03.2020 מאת: מערכת פורט2פורט

חברת צים דיווחה אתמול על התוצאות הכספיות שלה עבור שנת 2019. מהנתונים עולה כי החברה מדווחת על רווח נקי מתואם, לפני יישום תקן IFRS 16 של 12 מיליון דולר, בהשוואה להפסד נקי מתואם של 44.6 מיליון דולר בשנת 2018. מחזור ההכנסות ב-2019 הסתכם ב-3.29 מיליארד דולר, הגבוה בחמש השנים האחרונות, המשקף עלייה של 1.6% בהשוואה ל-3.24 מיליארד דולר בשנת 2018. 

 

תזרים המזומנים התפעולי ב-2019 הסתכם ב-370.6 מיליון דולר בהשוואה ל-225 מיליון דולר בשנת 2018. ה- EBITDA המתואם ב-2019 הסתכם ב- 385.9 מיליון דולר, בהשוואה ל-150.7 מיליון דולר בשנת 2018. ה-EBIT המתואם ב-2019 הסתכם ב- 148.9 מיליון דולר, בהשוואה ל-39.1 מיליון דולר בשנת 2018. 

 

מחברת צים נמסר כי ״אל מול הסביבה העסקית המאתגרת הזאת, המשיכה צים להציג תוצאות משופרות ולהרחיב את מערך הקווים הגלובלי שלה עבור לקוחותיה״. 

 

אלי גליקמן, מנכ״ל צים, התייחס לתוצאות הכספיות ואמר כי ״2019 היתה שנה מאתגרת לתעשיית הספנות שנאלצה להתמודד עם ההסלמה במלחמת הסחר בין סין לארה״ב ובה בעת להיערך לכניסתן לתוקף של תקנות 2020 IMO החדשות. למרות תנאי השוק הקשים, השגנו תוצאות פיננסיות ותפעוליות מצויינות, עם מרווח EBIT מהגבוהים בענף בהשוואה לחברות ספנות אחרות. בנוסף לכך האצנו את הפחתת המינוף המאזני של החברה. כל אלה מעידים בבירור שהאסטרטגיה שלנו אפקטיבית ונושאת פירות, ובכוונתנו להמשיך ולפעול בדרך זו.  

 

אנו מחוייבים לחזון ולערכים שלנו, המתמקדים בהענקת רמת שירות מעולה ללקוחות, כפי שמעיד סקר עצמאי, שנערך לאחרונה, אשר דירג את צים כבעלת הביצועים הטובים בעולם ב-2019 במדד אמינות לוח הזמנים. אנו ממשיכים לפתח ולהטמיע פתרונות חדשניים ושומרים על יכולתנו להגיב במהירות לאתגרים חדשים. אני משוכנע שערכים אלה יאפשרו לנו להתגבר גם על משבר נגיף הקורונה הנוכחי, שכולנו תקווה שיחלוף בהקדם״.

 

עוד נמסר מהחברה כי ״ענף הספנות הינו דינמי ותנודתי ובשנים האחרונות התאפיין בחוסר יציבות המתבטא בתנודתיות של מחירי ההובלה ומחירי הדלק. חוסר היציבות והתנודתיות בשוק, לרבות אי-וודאות משמעותית במצב הסחר הגלובלי, בעיקר עקב מגבלות סחר הקשורות לארה״ב והתפרצות נגיף הקורונה, ממשיכים להשפיע על השוק״. 

 

נזכיר כי בספטמבר 2018 החלה החברה בשיתוף פעולה תפעולי אסטרטגי עם ברית 2M (MAERSK ו-MSC), במספר קווים בין אסיה לחוף המזרחי של ארה״ב. במהלך 2019 הורחב שיתוף הפעולה בשלושה נתיבי סחר נוספים: אסיה - מזרח ים תיכון, אסיה - צפון מערב הפסיפי ואסיה - מפרץ מקסיקו (US Gulf). הסכמי שיתוף פעולה אלה מאפשרים לצים להציע ללקוחותיה מערך שירותים משופר, כיסוי נמלים רחב יותר וזמני הובלה משופרים, לצד התייעלות וחיסכון תפעולי.