צים פנתה לביהמ"ש לטובת כינוס אסיפת בעלי מניות החברה

מדובר בהליך פורמלי הדרוש להשלמת ההסדר, כשבנוסף הגיע החברה להסדר לגבי מניית הזהב. במסגרת ההתאמות במניית הזהב צים תקבע את נמל חיפה כמרכז שטעון אזורי אסטרטגי ותחזור לממן את הכשרת הדור הבא של קציני הים הישראלים


16:26 ,22.05.2014 מאת: מערכת פורט2פורט

שלב נוסף לקראת מימוש ההסדר והפלגתה של 'צים החדשה’. חברת צים פנתה היום (ה') לבית המשפט המחוזי בחיפה, בבקשה לכינוס אסיפת בעלי מניות ומחזיקי אופציות של החברה.

 

מטרת בקשה זו לתת גושפנקא משפטית למהלך אישור ההסדר בקרב בעלי המניות באסיפה הכללית. מדובר בהליך פורמלי הדרוש להשלמת ההסדר  עד לא יאוחר מה-1 ביולי וכן לבקש את תשובת המדינה הפורמלית בנוגע למניית הזהב. 

 

צים מסרה עוד, שבנוסף הגיע החברה להסדר עם משרד הביטחון בכל הנוגע למניית הזהב של המדינה בחרה.

 

עוד נודע, כי הנהלת החברה יידעה את יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, אודות המהלך, במקביל למו"מ האינטנסיבי שמתקיים ען העובדים בתיווך ההסתדרות. מצים נמסר שעל ועד העובדים לקחת אחריות על עתיד החברה ולהירתם להצלחת המהלך. התאמת ההסכמים הקיבוציים היא כורח המציאות והתקופה ותנאי הכרחי ליצירת "צים החדשה" במטרה להביא לשיפור והבראה שייטיבו עם העובדים בהמשך הדרך.

 

במסגרת הפניה לבית המשפט פירטה צים באמצעות עורכי דינה את ההתאמות הנדרשות מבחינתה למניית הזהב, אשר יאפשרו להסדר לצאת אל הפועל. במסגרת זו צים אף הודיעה כי החברה תשוב לממן הכשרת ימאים ישראלים במכון להכשרה ימית בעכו.

 

התאמות אחרות שמבקשת צים נוגעות למגבלה על עבירות המניות, התאמת מספר האניות בישראל לצרכיה האסטרטגיים של המדינה, הסרת מגבלת המיקום של החברה ובתמורה ביסוס נמל חיפה כמרכז שטעון אזורי אסטרטגי של צים. 

 

פניה זו באה בהמשך להבנות שהושגו בין צים למשרד הביטחון, אשר עונות על צרכי הביטחון והאינטרסים החיוניים של מדינת ישראל בשגרה ובשעת חירום ובאות להחליף את הסעיף במניית הזהב המצריך צי מינימלי. 

 

בחברת צים ציינו שהתאמות אלה יזרזו את מימושו של ההסדר וישפרו משמעותית את יכולותיה המסחריות של צים החדשה, כגון חבירה לשיתופי פעולה אסטרטגיים עם חברות ספנות אחרות, גיוסי הון לטובת חידוש הצי ושדרוג מערכות המחשוב ופיתוח עסקי.   החברה קוראת לכל השרים האמונים על מניית הזהב (ביטחון, תחבורה ואוצר) לזרז את מתן הגושפנקא הסופית לאישור ההסדר. ללא אישור ההסדר, כולל ההתאמות במניית הזהב לא תוכל צים לצאת לדרך חדשה.