צים ערכה בקוריאה טקס הענקת שם לשתי אניות המונעות ב-LNG

טקס הענקת שם לשתי אוניות המונעות בגז טבעי נוזלי ZIM MOUNT EVEREST ו-ZIM MOUNT BLANC נערך במספנות SHI בקוריאה.אלי גליקמן, נשיא ומנכ״ל צים: ראוי שסדרת אניות זו תיקרא על שם כמה מהפסגות הגבוהות ומעוררות ההשראה ביותר בעולם


12:39 ,20.04.2023 מאת: מערכת פורט2פורט

שתי האניות החדשות הן השנייה והשלישית המונעות ב-LNG ובעלות כושר הובלה של  15,000 מכולות המצטרפות לצי של צים. הן חלק מסדרה של 10 אוניות שהוזמנו במסגרת הסכם חכירה ארוך טווח בין צים לבין Seaspan Corporation.

 

טקס הענקת שם ל-ZIM MOUNT EVEREST ול-ZIM MOUNT BLANC נערך אתמול במספנות SHI בקוריאה. אוניות אלו הן השנייה והשלישית המונעות בגז טבעי נוזלי המצטרפות לצי של צים, בהמשך למסירת ״צים סמי עופר״ בחודש פברואר האחרון. האניות הינן חלק מהסכם חכירה ארוך טווח בין צים לבין Seaspan Corporation. 

 

במהלך הטקס, ״הסנדקיות״ אליס ת׳אם (Alice Tham), מנהלת צים סינגפור, ורייצ׳ל יאנג (Rachel Yang), מנהלת המכירות של צים בדרום סין והונג קונג, העניקו יחד את שמות האוניות באופן רשמי בטקס מסורתי של גזירת חבלים, ניפוץ בקבוקי שמפניה וגילוי שמות האניות.

 

אלי גליקמן, נשיא ומנכ״ל צים, ציין: ״בשנים האחרונות הגיעה צים לשיאים והציגה ביצועים מעולים כחברה מובילה בחדשנות, דיגיטציה וערכי קיימות ואחריות תאגידית וחברתית. ראוי לכן שסדרת אוניות זו תיקרא על שם כמה מהפסגות הגבוהות ומעוררות ההשראה ביותר בעולם. ZIM MOUNT EVEREST ו- ZIM MOUNT BLANC מסמלות שאיפות גבוהות, כמו גם את האתגרים העומדים בפנינו בתעשייה שלנו, שהיא דינאמית ומשתנה במהירות, ודורשת מהירות תגובה והסתגלות לסביבות עסקיות משתנות. הן גם מייצגות כמה מהמקומות המרשימים ביותר על פני כדור הארץ, ומזכירות לנו את מחויבותנו לשימור והגנה על הסביבה באמצעות תוכנית ה-ESG השאפתנית שלנו, שכעת כוללת יעד של אפס פליטות נטו עד 2050, מעבר לדרישות הרגולציה של ארגון IMO״. 

 

האניות מטיפוס Neo-Panamax מצוידות בטכנולוגיה העדכנית ביותר כדי להבטיח בטיחות, יעילות ואמינות, אורכן 366 מטרים ורוחבן 51 מטר. המאפיינים הבולטים שלהן כוללים שני מבנים עיליים (twin islands) וחרטום אנכי ייחודי, וגוף אוניה בעיצוב המותאם במיוחד לפרופיל התפעולי. לאוניות מערכת הנעה חדישה המצמצמת 23% של פליטות גזי חממה. לאניות מהירות שיוט של 22.5 קשר, מנוע ראשי דו-דלקי בעל תפוקה של 46,000kW ב-80rpm, ומדד יעילות אנרגטית לעמידה בתקני פליטה מחמירים בעתיד.  שתי האניות יצטרפו ל״צים סמי עופר״ כאוניות הגז הטבעי הנוזלי הראשונות בעולם שפוקדות את החוף המזרחי של ארה״ב.