צים: טקס חגיגי במספנות SHI בקוריאה לכבוד ZIM SAMMY OFER

טקס מתן שמות חגיגי נערך במספנת Samsung Heavy Industries בקוריאה לכבוד אניית מכולות בנפח 15,000 TEU המונעת על LNG, ונקראת ע״ש איל הספנות המנוח סמי עופר. האנייה היא הראשונה מתוך 10 אניות שהוזמנו בהסכם חכירה ארוך טווח בין צים לתאגיד Seaspan


11:48 ,19.02.2023 מאת: מערכת פורט2פורט

טקס מתן שמות חגיגי נערך במספנת Samsung Heavy Industries בקוריאה עבור האנייה ZIM SAMMY OFER, אניית מכולות בנפח של 15,000 TEU המונעת על LNG. זוהי האנייה  הראשונה מבין 10 אניות שהוזמנו על ידי Seaspan Corporation כחלק מהסכם חכירה ארוך טווח עם צים.

 

כלי השיט נקרא על שמו של איל הספנות המנוח סמי עופר, שנפטר בשנת 2011. שם האנייה מנציח את מר סמי עופר, הישגיו ותרומתו יוצאי הדופן לתעשיית הספנות העולמית.

 

האנייה ZIM SAMMY OFER מצוידת בטכנולוגיה העדכנית ביותר כדי להבטיח בטיחות, יעילות ואמינות. כלי השיט מסדרת Neo-Panamax הוא באורך 366 מטר עם רוחב של 51 מטר. האנייה מצוידת במערכת הנעה חדישה, עם מהירות שירות מקסימלית של 22.5 קשר, מנוע ראשי דו-דלקי עם הספק של 46,000kW @ 80 סל״ד, ואינדקס יעילות אנרגטית לעמידה בפליטת הפליטה המתהדקת. סטנדרטים בעתיד. ה-ZIM SAMMY OFER תהיה אניית ה-LNG הראשונה בעולם שתפקוד את החוף המזרחי של ארה״ב.

 

בין המכובדים שהשתתפו בטקס היו אלי גליקמן, נשיא ומנכ״ל צים, בינג צ׳ן, נשיא ומנכ״ל אטלס וסיספאן, מר ג׳ייטי יונג, נשיא ומנכ״ל SHI, דיוויד ארבל, סמנכ״ל צים, פיטר קרטיס, סיספאן CCO, טורסטן פדרסן, סמנכ״ל סיספאן, ג׳יי ג׳יי מאייר, סמנכ״ל נכסים של Seaspan, ודניאל גראסים, מנהל סיספאן, הנדסת צי.

 

אלי גליקמן, נשיא ומנכ״ל צים: ״זהו רגע חשוב עבור צים, ועבורי באופן אישי. הייתה לי הזכות להכיר את סמי עופר ז״ל הגדול במשך שנים רבות, כמנטור וכהשראה. מתן שם ל-LNG הראשון - כלי שיט ממונע בצי של צים לכבודו הוא מחווה הולמת לחזונו. עם כניסתה של ׳צים סמי עופר׳ לשירות אנו יוצאים לעידן חדש, עם צי יעיל ובר קיימא הרבה יותר, משפרים את מבנה העלויות והיתרון התחרותי שלנו ומשפרים את המחויבות שלנו לערכי ESG״.

 

בינג צ׳ן, נשיא ומנכ״ל אטלס וסיספאן: ״זהו אירוע היסטורי עבור Seaspan ושותפתנו המוערכת צים. אנו גאים מאוד לספק את כלי השיט כהוקרה לאייקון אגדי בתעשייה, מר סמי עופר המנוח. הצי המשמעותי של אניות בהנעת LNG יעיל במיוחד ומותאם עבור צים, והוא יזרז את ההתקדמות של שתי החברות לקראת השלבים הבאים שלנו של שילוח בר קיימא. המשלוחים הבאים שלנו של 15,000 TEU ו-7,800 TEU LNG כפול דלק חדש בשנת 2023 הם עדות נוספת למחויבות שלנו לערכי ה-ESG שלנו ולתעשייה ימית בת קיימא. אנו זוכים במיוחד להיות שותפות עם צים ביצירת אבן דרך עם חשיבה קדימה כדי להביא את כלי השיט האולטרה-מודרניים הללו לשוק״.

 

ה-ZIM SAMMY OFER תצטרף לשירות הדגל של צים, שירות ZCP, מאסיה לחוף המזרחי של ארה״ב. טקס קבלת פנים מפואר מתוכנן ל-30 באפריל במפרץ חיפה במהלך הפלגת הבכורה של האנייה.