צים חגגה את ההנפקה ההיסטורית בבורסת ניו יורק

האירוע החגיגי לרגל ההנפקה המוצלחת נערך בביתו של עידן עופר בארסוף וכלל אורחים רבים, בהם גם כאלה שהצטרפו בזום. המנכ״ל אלי גליקמן חשף באירוע כי החברה החליטה לקרוא לאנייה הראשונה מבין 10 אניות מוזמנות בנפח 15,000 TEU בשם ZIM SAMMY OFER


14:08 ,10.06.2021 מאת: מערכת פורט2פורט

שקיעה ים תיכונית קיבלה את פני האורחים באירוע שנערך במעונו של בעל המניות העיקרי בצים, עידן עופר, על שפת הים בארסוף. האירוע נערך לרגל ההנפקה המוצלחת של צים בבורסת ניו יורק וכלל אורחים רבים, בהם גם כאלה שהצטרפו באופן וירטואלי, כולל ראשי בנקים בינלאומיים, מוסדות פיננסיים, משרדי עורכי דין ואחרים שהשתתפו בהנפקה, שדורגה לאחרונה על ידי Barron כאחת ההנפקות הטובות ביותר של 2021.

 

סטייסי קנינגהאם, נשיאת בורסת ניו יורק NYSE, שוחחה עם האורחים באמצעות זום, בירכה את צים על ההנפקה המוצלחת, התוצאות האחרונות המוצלחות וביצועי המניות באומרה: ״2020 ו-2021 היו חסרות תקדים בהיסטוריה של הבורסה בניו יורק. אני גאה לציין שההנפקה של צים נחשבת השנייה המצליחה ביותר בעולם השנה, על פי מגזין BARRON היוקרתי. חברות כמו צים, עם החיוניות והאנרגיה המיוחדות שלהן, מביאות שמחה רבה בעבודה שלנו״.

 

עידן עופר, בעל המניות העיקרי של צים, סיפר על ההיסטוריה הטעונה של צים ומעורבותו במאמצי ארגון מחדש בעבר. הוא הזכיר, בנימה אישית, את הקשרים הארוכים של צים עם קבוצת עופר ובמיוחד את אביו המנוח, סמי עופר, ואת תרומתו לחברה. הוא הודה לאלי גליקמן על מנהיגותו וחזונו.

 

נשיא ומנכ״ל צים אלי גליקמן אמר בנאומו: ״עידן היה האדם היחיד שהאמין בצים גם בתקופות הקשות ביותר. הוא לא ויתר גם כאשר רבים אחרים הרימו ידיים. הוא נתן לי השראה״.

 

גליקמן הפתיע את הנוכחים וחשף בפני עידן עופר ושאר האורחים כי צים החליטה לקרוא לאנייה הראשונה מבין 10 אניות מוזמנות בנפח 15,000 TEU המונעות בגז טבעי LNG בשם ZIM SAMMY OFER. האניות, שאמורות להיות מועברות במהלך שנת 2023, מוחכרות מחברת Seaspan, אשר המנכ״ל שלה, מר בינג צ׳ן, היה גם הוא בין האורחים.

 

אחד מכלי השיט של צים, CS ZIM מונקו, הצטרף לאירוע כשהוא עוגן בקרבת מקום, והוסיף עוד נגיעה ייחודית לאירוע המרגש. ״רק אלי גליקמן וצוות צים יכולים לבצע פעולה כה יוצאת דופן״, העיר אחד האורחים על המחווה הייחודית.

 

נזכיר כי צים השלימה את ההנפקה בבורסת ניו יורק לפי שווי של 1.5 מיליארד דולר בינואר. מאז, מניות צים זינקו, ושווי החברה מוערך כעת בלמעלה מ-5 מיליארד דולר. צים הציגה רווח נקי של 590 מיליון דולר ברבעון הראשון של שנת 2021.