צים ו-Shell משלימים את תדלוק ה-LNG הראשון

שתי החברות הכריזו על התדלוק המוצלח של אניית המכולות ZIM SAMMY OFER בגז נוזלי שנערך לראשונה בהיסטוריה של טרמינל קינגסטון בג׳מייקה. צים חתמה לאחרונה על הסכם מכירה ורכישה של LNG ימי ל-10 שנים עם Shell


09:49 ,28.03.2023 מאת: מערכת פורט2פורט

חברות צים וחברת של (Shell) הכריזו אמש על תדלוק מוצלח ראשון של אניות המכולות ״צים סמי עופר״ עם גז נוזלי LNG. אניות המכולות הענקית שהצטרפה רק החודש לצי החברה תודלקה בגז הנוזלי בטרמינל Kingston Freeport בג׳מייקה לפני יומיים.

 

שתי החברות ציינו כי התדלוק היה ייחודי והינו ציון דרך ממספר סיבות. זהו תדלוק ראשון של LNG במימי ג׳מייקה. האנייה ZIM SAMMY OFER היא הראשונה בסדרה של עשר ספינות מכולות LNG דו-דלק מסוג LNG בנפח 15,000 TEU אשר צים מתכננת לפרוס בקו הסחר  ZCP. עבור ספינות אלו, צים חתמה לאחרונה על הסכם מכירה ורכישה של LNG ימי ל-10 שנים עם Shell.

 

הרשות הימית של ג׳מייקה תמכה ב-Shell וב-ZIM כדי לאפשר תדלוק LNG בג׳מייקה. ״אנו גאים להיות מסוגלים להציע ולקדם תדלוק LNG בג׳מייקה״, אמר אדמירל פיטר בריידי, מנכ״ל הרשות הימית של ג׳מייקה. ״דה-קרבוניזציה של תעשיית הספנות היא קריטית, ובהיותו זמין כיום, LNG הוא חלק מרכזי במעבר לדלקים ימיים נקיים יותר. הצעה זו לא רק תצמיח עסקים מקומיים אלא גם תעודד חברות לאמץ פתרונות ברי קיימא״.

 

דוד ארבל, סמנכ״ל תפעול צים, מסר: ״תדלוק ה-LNG הבטוח והיעיל של ה-ZIM SAMMY OFER הינו הישג גדול לכל הצדדים המעורבים. זוהי האנייה הראשונה בצי ה-LNG הגדל שלנו, שתאפשר ל-ZIM להיות חסכונית יותר בפחמן ובעלויות, ובכך לשפר את העמדה התחרותית שלנו, במיוחד בסחר האסטרטגי של אסיה ל-USEC, ולאפשר ללקוחות להפחית את טביעת הרגל הפחמנית שלהם״.

 

טאהיר פארוקי, מנכ״ל תחום LNG ב-Shell אמר: ״ציון דרך זה של תדלוק שהושלם בבטחה בשיתוף עם צים והרשות הימית של ג׳מייקה מרחיב את רשת תדלוק ה-LNG שלנו לאיים הקריביים. עם כל מיקום תדלוק חדש נוסף לטביעת הרגל שלנו, אנו מדגימים את ה-LNG כדלק הפחמן הנמוך ביותר הזמין כיום בקנה מידה, מה שמאפשר למגזר הספנות להתחיל לשחרר פחמן. קינגסטון, ג׳מייקה הוא מיקום תדלוק LNG חדש עבור Shell, המרחיב את רשת תדלוק ה-LNG העולמית שלה ל-16 מיקומים, ב-11 מדינות. עד היום, Shell כבר השיגה למעלה מ-1,000 פעולות תדלוק בטוחות מספינה לספינה ללקוחותיה״.