צים: הפסד של 271 מיליון דולר בחציון הראשון של השנה

מחזור ההכנסות הסתכם ב-2.68 מיליארד דולר בחציון הראשון לעומת 7.15 מיליארד דולר בתקופה המקבילה אשתקד. הירידה מיוחסת בעיקר לירידה בתעריפי ההובלה. אלי גליקמן, נשיא ומנכ״ל צים: ״מאמינים שהנזילות המשמעותית והמאזן החזק שלנו יאפשרו לצים לפעול מעמדת כוח״


14:39 ,16.08.2023 מאת: מערכת פורט2פורט

חברת צים פרסמה היום את תוצאותיה העסקיות, על בסיס מאוחד, לרבעון השני ולחציון הראשון של שנת 2023. ההפסד הנקי ברבעון השני הסתכם ב-213 מיליון דולר לעומת רווח נקי בסך 1,336 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. ה-EBITDA המתואם ברבעון השני הסתכם ב-275 מיליון דולר, ירידה של 87% מהתקופה המקבילה אשתקד. ההפסד התפעולי (EBIT) ברבעון השני הסתכם ב-168 מיליון דולר, לעומת רווח תפעולי בסך 1,764 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. ההפסד התפעולי המתואם (Adjusted EBIT) ברבעון השני הסתכם ב-147 מיליון דולר, לעומת רווח תפעולי מתואם בסך 1,764 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. מחזור ההכנסות ברבעון השני הסתכם ב-1,310 מיליון דולר, ירידה של 62% מהתקופה המקבילה אשתקד. צים הובילה 860 אלף מכולות (TEU) ברבעון השני, עליה קלה מהתקופה המקבילה אשתקד. מחיר ההובלה הממוצע למכולה (TEU) ברבעון השני עמד על 1,193 דולר, ירידה של 67% מהתקופה המקבילה אשתקד. תחזית לשנת 2023: החברה צופה EBITDA מתואם בטווח של 1.2-1.6 מיליארד דולר והפסד EBIT מתואם בטווח של 100-500 מיליון דולר.

 

אלי גליקמן, נשיא ומנכ״ל צים: ״אנו ממשיכים לנקוט פעולות יזומות על מנת לתת מענה למציאות הנוכחית בשוק, תוך התמקדות בהפחתת עלויות ואופטימיזציה של האסטרטגיה המסחרית שלנו. פעלנו ליעול הצי הקיים שלנו ואנו בוחנים באופן שוטף את מערך השירותים שלנו על מנת להתאימם להעדפות המשתנות של לקוחותינו ולזהות הזדמנויות מסחריות חדשות. כמו כן, אנו ממשיכים לבחון אפשרויות למנף שיתופי פעולה תפעוליים להתייעלות נוספת. בו בזמן, בהמשך השנה ובשנת 2024, אנו מצפים כי מבנה העלויות שלנו ישתפר בד-בבד עם כניסת האוניות החדשות והחסכוניות בדלק, לרבות 28 אוניות ׳ירוקות׳ המונעות בגז נוזלי LNG. 

 

מר גליקמן הוסיף: ״למרות שתוצאות הרבעון השני משקפות את המשך קיומם של אתגרים לטווח קצר בשוק ספנות המכולות, יתרות המזומנים שלנו, העומדות על סך 3.2 מיליארד דולר בסוף הרבעון, נותרו איתנות. אנו מאמינים שהנזילות המשמעותית והמאזן החזק שלנו יאפשרו לצים לפעול מעמדת כוח ולשמור על הסתכלות לטווח ארוך גם במהלך תקופה של חולשה מתמשכת בשוק. יחד עם חידוש צי האוניות שלנו וקידום מטרות ה-ESG עבור צים ועבור לקוחותיה כאחת, אנו נותרים בטוחים שהמיצוב האסטרטגי של החברה יוביל לצמיחה רווחית בטווח הארוך״. 

 

מר גליקמן סיכם: ״לנוכח חולשת עונת השיא וביקושים שצפויים להשאר נמוכים בהמשך השנה, צים צופה EBITDA מתואם בטווח של 1.2 מיליארד דולר עד 1.6 מיליארד דולר והפסד EBIT מתואם בטווח של 500 מיליון דולר עד 100 מיליון דולר בשנת 2023. במבט קדימה, אנו מחוייבים למינוף יוזמות דיגיטליות, שיפור החוסן המסחרי והתפעולי שלנו, והמשך הטמעת האסטרטגיה המבודלת שלנו כדי לשרת את הלקוחות שלנו בצורה הטובה ביותר ולייצר ערך בר-קיימא לבעלי המניות״. 

 

מחזור ההכנסות הסתכם ב-1.31 מיליארד דולר ברבעון השני בשנת 2023, לעומת 3.43 מיליארד דולר בתקופה המקבילה אשתקד. צים הובילה 860 אלף מכולות (TEU) ברבעון השני בשנת 2023, לעומת 856 אלף מכולות (TEU) בתקופה המקבילה אשתקד. מחיר ההובלה הממוצע למכולה (TEU) ברבעון השני עמד על 1,193 דולר, לעומת 3,596 דולר בתקופה המקבילה אשתקד. ההפסד התפעולי (EBIT) ברבעון השני בשנת 2023 הסתכם ב-168 מיליון דולר, לעומת רווח תפעולי בסך 1,764 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. הירידה מיוחסת בעיקר לירידה בתעריפי ההובלה.

 

ההפסד הנקי ברבעון השני בשנת 2023 הסתכם ב-213 מיליון דולר, לעומת רווח נקי בסך 1,336 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. ההחזרה הצפויה של אוניות מסוימות שנמכרו ונחכרו בחכירה חוזרת על ידי החברה בשנת 2018, השפיע לרעה על ההפסד הנקי, בסכום שלא במזומן לאחר מס, של 51 מיליון דולר. 

 

ה-EBITDA המתואם הסתכם ב-275 מיליון דולר ברבעון השני בשנת 2023, לעומת 2,101 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. EBIT מתואם הסתכם בהפסד של 147 מיליון דולר ברבעון השני בשנת 2023 לעומת רווח בסך 1,764 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. מרווחי ה-EBITDA המתואם וה-EBIT המתואם ברבעון השני בשנת 2023 עמדו על 21% ו-11%-בהתאמה, לעומת 61% ו-51% בתקופה המקבילה אשתקד. תזרים המזומנים מפעילות שוטפת הסתכם ב-347 מיליון דולר ברבעון השני בשנת 2023, לעומת 1,710 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד.

 

תוצאות הפעילות והמצב הכספי בחציון הראשון בשנת 2023

 

מחזור ההכנסות הסתכם ב-2.68 מיליארד דולר בחציון הראשון בשנת 2023, לעומת 7.15 מיליארד דולר בתקופה המקבילה אשתקד. הירידה מיוחסת בעיקר לירידה בתעריפי ההובלה. בחציון הראשון בשנת 2023, הובילה צים 1,629 אלף מכולות (TEU), לעומת 1,715 אלף מכולות (TEU) בתקופה המקבילה אשתקד. מחיר ההובלה הממוצע למכולה (TEU) עמד על 1,286 דולר בחציון הראשון בשנת 2023, לעומת 3,722 דולר בתקופה המקבילה אשתקד.

 

ההפסד התפעולי (EBIT) בחציון הראשון בשנת 2023 הסתכם ב-182 מיליון דולר, לעומת רווח תפעולי בסך 4,007 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. הירידה ברווח התפעולי בחציון הראשון בשנת 2023 מיוחסת בעיקר לירידה האמורה במחזור ההכנסות. ההפסד הנקי בחציון הראשון בשנת 2023 הסתכם ב-271 מיליון דולר, לעומת רווח נקי בסך 3,047 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. ההחזרה הצפויה של אוניות מסוימות שנמכרו ונחכרו בחכירה חוזרת על ידי החברה בשנת 2018, השפיע לרעה על ההפסד הנקי ברבעון השני, בסכום שלא במזומן לאחר מס, של 51 מיליון דולר. 

 

ה-EBITDA המתואם הסתכם ב-648 מיליון דולר בחציון הראשון בשנת 2023, לעומת 4,634 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. ה-EBIT המתואם הסתכם בהפסד בסך 160 מיליון דולר בחציון הראשון בשנת 2023, לעומת רוווח בסך 4,006 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. מרווחי ה-EBITDA המתואם וה-EBIT המתואם בחציון הראשון בשנת 2023 עמדו על 24% ו--6%, בהתאמה, לעומת 65% ו-56% בתקופה המקבילה אשתקד. תזרים המזומנים מפעילות שוטפת הסתכם ב-520 מיליון דולר בחציון הראשון בשנת 2023, לעומת 3,370 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד.