צים: הפסד של 24.3 מיליון דולר ברבעון הראשון

למרות זאת החברה מדווחת על עלייה של 6% בהכנסות החברה, עלייה של 8.6% במחיר ההובלה הממוצע למכולה ועל עלייה ברווח התפעולי. אלי גליקמן, מנכ״ל צים: השת״פ עם ברית 2M צפוי להביא חסכונות תפעוליים לצד שיפור משמעותי של רמות השירות ללקוחות


11:49 ,23.05.2019 מאת: מערכת פורט2פורט

חברת צים דיווחה אתמול על התוצאות הכספיות של החברה עבור הרבעון הראשון של 2019. מהדוחות הכספיים עולה כי מחזור ההכנסות ברבעון הראשון של 2019 הסתכם ב-796.2 מיליון דולר - עלייה של 6% בהשוואה למחזור הכנסות של 751.4 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2018.

 

עוד עולה כי צים הובילה 668 אלף TEU ברבעון הראשון של 2019  - ירידה של 4.3% בהשוואה לרבעון הראשון של 2018. החברה מדווחת כי מחיר ההובלה הממוצע למכולה (TEU) היה 1,019 דולר בהשוואה ל-938 דולר ברבעון הראשון של 2018 - עלייה של 8.6%.

 

ההפסד הנקי המתואם ברבעון הראשון של 2019 הסתכם ב-17.5 מיליון דולר בהשוואה ל-26.1 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2018. ההפסד הנקי הסתכם ב-24.3 מיליון דולר בהשוואה ל-34.1 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2018 - ירידה של 28.7%. תזרים המזומנים התפעולי ברבעון הראשון של 2019 הסתכם ב-59.7 מיליון דולר בהשוואה ל-57.9 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2018.

 

הרווח התפעולי (EBIT מתואם) ברבעון הראשון של 2019 הסתכם ב-22 מיליון דולר בהשוואה לרווח תפעולי שלישי שעמד על 300 אלף דולר ברבעון הראשון של 2018.

 

מחברת צים נמסר כי ענף הספנות הינו דינמי ותנודתי ובשנים האחרונות התאפיין בתנודתיות של מחירי ההובלה ומחירי הדלק, כתוצאה משינויים מתמידים בסביבת השוק ופעילות נרחבת של מיזוגים ורכישות שהובילו גם לארגון מחדש של הבריתות הגלובליות. חוסר היציבות והתנודתיות בשוק, לרבות אי-וודאות משמעותית במצב הסחר הגלובלי, ממשיכים להשפיע על הסביבה העסקית.

 

מאז הרבעון הרביעי של 2017 ועד הרבעון השני של 2018, מחירי ההובלה ירדו, שעה שמחירי הדלק, כמו גם מחירי חכירת האניות, עלו, ואלו הביאו להשפעה שלילית על התעשייה בכללותה. במחצית השנייה של 2018 החלו מחירי ההובלה להתאושש, עם ירידה קלה ברבעון הראשון של 2019, שעה שמחירי הדלק נותרו תנודתיים ביותר. אל מול  הסביבה העסקית המאתגרת הזאת, המשיכה צים לרשום תוצאות משופרות ולהציע שירותים חדשים ללקוחותיה.

 

בספטמבר 2018 החלה החברה בשיתוף פעולה תפעולי אסטרטגי עם ברית 2M במספר קווים בין אסיה לחוף המזרחי של ארה״ב. במהלך הרבעון הראשון של 2019 הורחב שיתוף הפעולה בשני נתיבי סחר נוספים: אסיה - מזרח ים תיכון ואסיה - צפון מערב הפסיפי. הסכמי שיתוף פעולה מסוג זה מאפשרים לצים להציע ללקוחותיה מערך שירותים משופר, כיסוי נמלים רחב יותר וזמני הובלה משופרים, לצד התייעלות וחיסכון תפעולי. 

 

אלי גליקמן, מנכ״ל צים: ״צים ממשיכה לפעול להשגת מטרותיה האסטרטגיות, ותוצאות הרבעון הראשון של 2019 משקפות שיפור שהושג על רקע תנאי שוק מאתגרים. השלב השני של שיתוף הפעולה האסטרטגי שלנו עם ברית 2M בנתיבי הסחר אסיה - מזרח ים תיכון ואסיה - צפון מערב הפסיפי, החל במהלך הרבעון הראשון של 2019. שיתוף פעולה זה צפוי להביא חסכונות תפעוליים נוספים, לצד שיפור משמעותי של רמות השירות ללקוחות. המיקוד והיתרון המבדל שלנו ממשיכים להוות את תפישת השירות שלנו, המשלבת מערך קווים הטוב מסוגו, שירות לקוחות מעולה ואישי לצד פתרונות דיגיטליים מתקדמים״.