צים הודיעה היום על חתימה על הסכמים חדשים לחכירה לטווח ארוך של 10 אוניות המונעות בהנעה כפולה של גז טבעי נוזלי (LNG) ודלק, בעלות כושר הובלה של 11.5 אלף מכולות (TEU) כל אחת, בתמורה למחיר חכירה כולל של כ-2.3 מיליארד דולר, לשימוש בקווי הסחר השונים של צים ברחבי העולם.
שבע מהאוניות יוחכרו לצים על ידי Containers Venture Holdings, חברה הקשורה לקבוצת הספנות TMS, ושלוש אוניות יוחכרו לצים על ידי חברת ספנות הקשורה ל-Kenon Holdings, Ltd., חברה שהייתה בעלת המניות הגדולה ביותר בצים עד סוף שנת 2024. האניות ייבנו במספנות Zhoushan Changhong בסין, ומסירת האניות החדשות לצים צפויה להתבצע בשנים 2027 ו-2028.
אלי גליקמן, נשיא ומנכ״ל צים, אמר: ״לאחר קבלת כל 46 האניות החדשות שהזמנו בשנים 2021 ו-2022, וששיפרו משמעותית את היעילות התפעולית שלנו, אנו שמחים להודיע על צעד נוסף באסטרטגיית ניהול הצי שלנו עם החתימה על הסכמים לחכירה לטווח ארוך של אניות חדשות אלו, בעלות כושר הובלה של 11.5 אלף מכולות כל אחת, והנעה כפולה בגז טבעי ובדלק. הסכמים אלה מבטיחים את גישת החברה למגזר חשוב ומחזקים את ליבת הצי שלנו המונע בגז טבעי, המהווה גורם מבדל קריטי מבחינה מסחרית. חשוב לציין כי אניות ורסטיליות אלה מתאימות במיוחד לנתיבי הסחר הבינלאומיים בהם פועלת צים ומחזקות את הגמישות התפעולית ואת פוטנציאל הצמיחה שלנו״.
גליקמן הוסיף: ״הרחבת צי האניות המונעות בגז טבעי LNG תומכת ביעדי הקיימות של צים ומחזקת את מיצובה כמובילה בענף הספנות בצמצום פליטות פחמן. הפעלת אניות המונעות בגז טבעי הוכיחה את עצמה כיתרון מסחרי לצים, ואנו צופים גידול בביקוש לשירותי הובלה ידידותיים לסביבה, באופן שאף יגדיל בעתיד את היתרון מהפעלת צי המונע בגז טבעי״.
גליקמן הוסיף עוד: ״הוספת עשר אניות אלה, בעלות ההנעה הכפולה, מסייעת בשימור התחרותיות של הצי החדשני של החברה, ותומכת בצמיחה רווחית לטווח ארוך, לטובת בעלי המניות של החברה״.