פרייטוס: הפסד תפעולי של 9.3 מיליון דולר ברבעון השלישי

ההפסד התפעולי שלה ברבעון השלישי של השנה עלה ב-74% ל-9.3 מיליון דולר, ובמהלך תשעת החודשים הוא עלה ב-78% ל-15.3 מיליון דולר. ההפסד הכולל עמד על 7.1 מיליון דולר ברבעון ו-62.1 מיליון דולר עבור תשעה חודשים


10:31 ,23.11.2023 מאת: מערכת פורט2פורט

Freightos פרסמה תוצאות לרבעון השלישי שלה ומהן עולה כי פלטפורמת ההזמנות דיווחה על עלייה של 9% בהכנסות ל-5.1 מיליון דולר, עם הרווח הגולמי ברבעון של 2.8 מיליון דולר, עלייה של 8.8% - אך ההוצאות התפעוליות עלו ב-58%, שנה אחרי שנה.

 

ההפסד התפעולי שלה ברבעון השלישי של השנה עלה ב-74% ל-9.3 מיליון דולר, ובמהלך תשעת החודשים הוא עלה ב-78% ל-15.3 מיליון דולר. ההפסד הכולל עמד על 7.1 מיליון דולר ברבעון ו-62.1 מיליון דולר עבור תשעה חודשים, עלייה של כ-300% בהשוואה לשנה שעברה.

 

״אנו מעודדים מההתקדמות לקראת רווחיות ברבעון השלישי, המאשרת את האפקטיביות של תוכנית ההתייעלות התפעולית שלנו שהושקה ביולי״, אמר רן שלו, סמנכ״ל הכספים של Freightos. ״תוצאות הרבעון השלישי הן עדות לאיזון האסטרטגי שלנו של הנעת צמיחה וניהול הוצאות. מגמה זו יחד עם מצב המזומנים האיתן שלנו, משאירה אותנו בדרך להגיע לרווחיות עם ההון בהישג יד״. 

 

נזכיר כי בחודש יולי החברה פיטרה 13% מהצוות שלה, או כ-50 אנשים, והטמיעה בקרות עלויות אחרות.

 

נציין כי לפרייטוס יש גם עובדים פלסטינים, שבסיסם בגדה המערבית, ברמאללה ובשכם. ״האלימות הנוכחית באזור גרמה למתיחות בין הצוותים שלנו ברמאללה ובירושלים. אם המלחמה עם חמאס תתפשט לגדה המערבית, הצוות שלנו ברמאללה צפוי להיפגע קשות. הרשות הפלסטינית, השולטת באזורים שבהם נמצאים משרדי רמאללה ושכם, הכריזה לאחרונה על מספר שביתות כלליות שבמהלכן הצוותים שלנו לא ביצעו את תפקידם. במידה והצוותים שלנו ברמאללה לא יוכלו או לא ירצו להמשיך ולמלא את תפקידיהם, בין אם בגלל אלימות, שביתות או אחרת, החברה תסבול מהשפעות שליליות משמעותיות שעלולות להשפיע לרעה על תוצאות הפעילות, הנזילות ותזרימי המזומנים שלנו״. 

 

Freightos ציינה בדוחות שלה סיכונים ביטוחיים, כמו גם חרמות כלכליות המשפיעות על חברות ישראליות. ״נעשה מסע של חרמות, משיכה וסנקציות נגד ישראל, מה שעלול גם להשפיע לרעה על העסקים שלנו״.