חברת הרהיטים הנודעת משבדיה רכשה מכולות משלה והפכה לקמעונאית גדולה נוספת שהחליטה לחכור אניות מכולה לטובת שימוש בלעדי להובלת מטענים.
איקאה, קמעונאית הרהיטים הגדולה בעולם, הצטרפה לחברות ענק כמו וולמארט והום דיפו שהחליטו לקחת את שרשרת האספקה הימית לידיהן, חשפה השבוע בפני אתרי חדשות בארה״ב ובשבדיה כי ההחלטה לרכוש מכולות ולחכור אניות מכולה הגיעה בעקבות העומס הגובר והולך בנמלי העולם והנזק שנגרם לחברה בעקבות חסימת תעלת סואץ על ידי אניית אוורגרין בחודש מרץ השנה.
מנהל העברת המוצרים של איקאה, מיקאל רדין, אמר לעיתון השבדי Svenska Dagbladet כי ״העומס בנמלים בשילוב עם ביקוש גבוה מבחינה היסטורית יצר חוסר איזון בשוק העולמי של ההובלה הימית. נוסף על כך ישנו מחסור כללי בחומרי גלם מסוימים. ובסך הכל, הדבר הוביל למגבלות בטווח שלנו כיום״.
ראס גרין מחברת RTG תקשורת אשר בוחנת את שרשראות האספקה הגלובליות ציין כי ״יצואני הענק הללו יבחנו היטב את דמי הטיפול במסוף וחיובים נסתרים אחרים. זה יכול להשפיע על יחסי העבודה שלהם מול חברות הספנות, מסופים ומשלחים״.
כאשר נפח פנוי על האניות הינו יקר המציאות ודמי ההובלה מגיעים לתעריפים מופרכים יותר ויותר אניות של מטען כללי החליטו לשנע מכולות על סיפון האנייה, על מנת להינות מהביקוש העצום.