סקר שביעות רצון המשתמשים בנמלים: עלייה לחיפה, ירידה לאשדוד

נמל חיפה קיבל ציון של 3.5 מתוך 5, בעוד שנמל אשדוד קיבל ציון של 2.6 בסקר שביעות רצון של לשכת הספנות שתוצאותיו נחשפו בכנס "PORT2PORT"


00:00 ,09.06.2013 מאת: מערכת פורט2פורט

נמל חיפה רשם עלייה נאה בשביעות רצון לקוחותיו, בעוד שנמל אשדוד רשם ירידה. כך עולה מסיכום סקר שביעות הרצון מספקי שירותי הסחר הבינלאומי הימי של לשכת הספנות שנחשף במסגרת כנס "PORT2PORT" 2013.

את תוצאות הסקר הציגו נשיא מכון מרקט ווטש אבינעם ברוג, שערך את הסקר ונשיא לשכת הספנות ד"ר יורם זבה.

תפקוד חברת נמלי ישראל (חנ"י) זכתה ב-55% שביעות רצון, ירידה קטנה מ-61% שביעות רצון אותם קיבלה בשנה שעברה.

בסעיף לשירות שמעניקים הנמלים זכה נמל חיפה בציון של 3.5 מתוך 5, עלייה מהציון של 3.3 לו זכה בשנה שעברה.

לעומתו רשם נמל אשדוד ציון של 2.6, בהשוואה לציון של 3.4 אותו קיבל בשנה שעברה.

מבין משרדי הממשלה, משרד הכלכלה (לשעבר התמ"ת) הוא שמוביל מבחינת שביעות הרצון, כשהמשרד האחרון בדירוג הוא משרד הבריאות.

בין השיקולים שמשפיעים על הבחירה ציינו העונים מיקום גיאוגרפי (70% מהמשיבים), אופן הטיפול במכולות, שקיפות וזמינות מידע, תעריפי שירותים ומטען כללי.

אמר זבה: "אשדוד היתה טובה יותר בשנה שעברה. אין ספק שהשנה חל שם שיבוש מסוים ואין ספק שהדימוי של אשדוד השפיע. ברור שהציבור לא רוצה יותר שביתות בנמלים. התעשיינים לא מוכנים לשלם את מחיר השביתות. לשכת הספנותת תומכת לחלוטין ביצירת רציפים חדשים בניהול חברות נמל חדשות, זאת גם אם נמלי אשדוד וחיפה היו עובדים במלוא התפוקה, ללא שבושים".