ספן סוכנויות: UNITED SHIPPING פותחת קו חדש מנובורוסיסק לישראל

הקו החדש, הנקרא TRS, יופעל על ידי האונייה GAIA, שתצא מנובורוסיסק ב-16 ביולי ותפקוד את נמלי אשדוד וחיפה. בר כהן, מנכ״לית ספן: קו זה צפוי להקל על תנועת הסחורות בין ישראל לשוק הרוסי


09:46 ,11.07.2024 מאת: מערכת פורט2פורט

חברת ספן סוכנויות מקבוצת פרידנזון, נציגתה הרשמית של חברת הספנות UNITED SHIPPING בישראל, הודיעה הבוקר על השקת קו שירות ימי חדש המקשר את נמלי ישראל עם נמל נובורוסיסק ברוסיה. הקו החדש, הנקרא TRS, יופעל על ידי האונייה GAIA, שתצא מנובורוסיסק ב-16 ביולי ותגיע לישראל ב-28 באוגוסט (אשדוד) ו-29 באוגוסט (חיפה).

 

קו TRS הוא קו ישיר, והמסלול יעבור דרך נובורוסיסק, אלכסנדריה, אשדוד וחיפה. יתרון משמעותי זה יאפשר ליצואנים ויבואנים ליהנות משירותי הובלה מהירים ויעילים יותר בין שתי המדינות.

 

נציין כי על פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, היקף הסחר בין ישראל לרוסיה בשנת 2022 הסתכם בכ-2.2 מיליארד דולר. מתוכם, 1.4 מיליארד דולר היו יצוא ישראלי לרוסיה, ו-800 מיליון דולר היו יבוא מרוסיה לישראל.

 

בשנת 2023, הושפע הסחר בין ישראל לרוסיה מהמלחמה באוקראינה ומסנקציות שהוטלו על רוסיה, שהביאו לירידה בייבוא מרוסיה לישראל, אך מנגד חלה עלייה מסוימת ביצוא הישראלי לרוסיה.

 

לדברי גורמים בספן סוכנויות, ״הקו החדש נוצר לאור הביקוש הגובר להובלה ימית בין ישראל לרוסיה. אנו מאמינים כי קו זה יהווה פתרון אטרקטיבי עבור לקוחותינו״.

 

בר כהן, מנכ״לית ספן סיכמה: ״פתיחת הקו החדש לנובורוססיק מהווה בשורה משמחת. קו זה צפוי להקל על תנועת הסחורות בין ישראל לשוק הרוסי ולחזק את הקשרים הכלכליים של קהל הלקוחות עם שותפיהם הבינלאומיים״.