סמי ניאגו: ״השירות של אדמירל לנובורוסיסק - הכי מהיר״

סמי ניאגו, מנכ״ל כרמל שירותי ספנות: ״הייצוא החקלאי הישראלי בראש מעייני ובראש דאגותיי. נענינו לקריאה של היצואנים הישראלים שביקשו שנעזור להם ועשינו כל מה שאפשרי על מנת שהשירות שהם יקבלו יהיה הכי מהיר והכי יעיל. עשינו שלושה דברים על מנת לשדרג את השירות״


13:57 ,20.11.2023 מאת: מערכת פורט2פורט

סמי ניאגו, מנכ״ל כרמל שירותי ספנות, המייצגת בישראל את חברת אדמירל ואת חברת קוסקו, ציין בשיחה עם מערכת PORT2PORT כי סוכנות כרמל מציעה שירות שבועי לנמל נובורוסיסק בים השחור מדי שבוע, לכל אורך השנה ונותנת מענה לייצוא החקלאי לאורך כל השנה. 

 

סמי ניאגו: ״אנחנו פועלים באמצעות אדמירל לנמלי הים השחור כבר 15 שנה. שירתנו את נמל אודיסה באוקראינה ואת נמל נובורוסיסק ברוסיה, אבל בגלל המלחמה באוקראינה אנחנו לא מעניקים שירות לנמל אודיסה מזה שני וחצי. יחד עם זאת, השירות לנמל נובורוסיסק בים השחור ממשיך כל שבוע ויוצא מנמל אשדוד עם חלון קבוע בימי רביעי בלילה. בקו פועלות שלוש אניות מכולה בנפח 1,000 TEU כל אחת ועם מקום ל-150 מכולות קירור״. 

 

ניאגו הוסיף ואמר: ״הייצוא החקלאי הישראלי בראש מעייני ובראש דאגותיי. ואנחנו נענינו לקריאה של היצואנים הישראלים שביקשו שנעזור להם ועשינו כל מה שאפשרי על מנת שהשירות שהם יקבלו יהיה הכי מהיר והכי יעיל. אנחנו עשינו שלושה דברים על מנת לסייע להם: ביקשנו להגביר את מהירות ההפלגה כך שהאנייה תגיע מהר יותר לנמל בים השחור, שינינו את סבב הפקידה כך שהאניות פוקדות את נמל אלכסנדריה במצרים לפני שהן מגיעות לישראל וממשיכות מישראל היישר לטורקיה ולים השחור. בטורקיה, במקום לפקוד שני טרמינלים במרמרה, אנחנו נכנסים רק לאחד ומקצרים את השהייה שם בדרך לנמל נובורוסיסק. כל הפעולות הללו חוסכות כמעט שלושה ימי הפלגה והופכות את השירות שלנו ליעיל ולמהיר ביותר. יש לנו בכרמל 25 אחוז מחברת אדמירל כך שיש לנו יכולת להשפיע ולהטיל ווטו על החלטות וזה מה שעשינו על מנת לתת לחקלאות הישראלית את השירות המהיר ביותר״. 

 

ניאגו הוסיף כי החברה השיקה לאחרונה שירות קירור לנמל קופר בסלובניה והוא מפעילה בקו היוצא מנמל אשדוד מדי יום שני בלילה שתי אניות מכולה עם יכולת של 200 מכולות קירור לכל אנייה. ״הקו הזה משרת את התעשייה ואת הייצוא החקלאי גם כן. יש לנו שירותים בקירור לצפון אירופה, לארה״ב ולאסיה. אנחנו לא חברת ענק אבל אנחנו בהחלט על המפה של שירות הקירורים בישראל״.