בסין לא מצפים שהממונה על ההגבלים יטיל מגבלות, עד כדי אפילו חסימה, לבקשת הרחבת הפעילות של ברית הספנות ה-G6, כמו שעשה עם ברית ה-P3.
הדעות נחלקות בין מומחים ימיים האם ההחלטה של הרגולטור בסין שלא לאשר את פעילות ה-P3, לאחר שכבר אושרה רגולטורית בארצות הברית ובאירופה, היתה במטרה להשאיר את התחרות על כנה, או להגן על חברות הספנות הסינית קוסקו וצ'אינה שיפינג).
ארגון המשלחים של סין הזדרז לברך על ההחלטה שלא לאשר את פעילות ה-P3: "כל חברות הספנות הקטנות והבינוניות שמחות, מכיוון שהיה חשש פן יימעכו על ידי ה-P3. אנו חושבים שמדובר בהחלטה הוגנת", אמר.
לדברי מומחים קיימים הבדלי מהותיים בפעילויות של ה-G6 וה-P3: בעלות מגוונת, יו"ר מתחלף, הסכמי סלוטים ותהליכים גמישים. כל אלה אמורים לשחק לטובת ה-G6, המבקשת להרחיב את פעילותה לקווי הסחר הטראנס אטלנטי ולנמלי החוף המערבי במסגרת הטראנס פאסיפי.