סין חשפה את חזונה לגבי ״דרך המשי״ בקוטב הצפוני

מבקשת להרחיב את תכניתו השאפתנית של נשיא סין OBOR לאוקיינוס הארקטי באמצעות פיתוח קווי ספנות מסחריים בנתיבים שייפתחו לפעילות בעקבות ההתחממות הגלובלית


11:51 ,29.01.2018 מאת: מירב רונן

ממשלת סין חשפה נייר עמדות שחושף את כוונותיה לגבי פיתוח ״דרך המשי״ בקוטב הצפוני כך שיהפוך לנתיב ספנות חשוב בעתיד. בנייר שפורסם סין מבקשת להרחיב את תכניתו השאפתנית של נשיא סין, שי ג׳ינפינג, ONE BELT ONE ROAD לאוקיינוס הארקטי באמצעות פיתוח קווי ספנות מסחריים בנתיבים שייפתחו לפעילות בעקבות ההתחממות הגלובלית. סין ציינה בעקבות פרסום ה-white paper כי תעודד יזמים לבנות תשתיות ולבצע הפלגות מסחריות ניסיוניות באזור.

 

בנייר העמדה, שפורסם על ידי משרד המידע של מועצת המדינה, נכתב כי ״סין מקווה לעבוד עם כל החברות על מנת לבנות ״דרך משי״ בקוטב הצפוני באמצעות פיתוח נתיבי הספנות באוקיינוס הארקטי (אוקיינוס הקרח הצפוני).

 

נזכיר כי למרות שסין אינה מדינה ארקטית החל ממאי 2013 היא משמשת כמשקיפה  במועצה השלטת הארקטית. חברת הספנות הסינית COSCO החלה לבצע בשנים האחרונות הפלגות ניסיוניות מצפון סין לאירופה דרך האוקיינוס הארקטי.

 

לסין גם חלק מרכזי בפרויקט הגז הטבעי של רוסיה בנמל YAMAL אשר אמור לספק לסין 4 מיליון טון של גז טבעי LNG מדי שנה.

 

נציין כי הפלגה דרך נתיב הים הצפוני עשויה ״לגלח״ כ-20 ימים ממשך ההפלגה לעומת הזמן הרגיל כאשר משתמשים בנתיב המסורתי לאירופה דרך תעלת סואץ.