סוכנות מודי׳ס: התחזית השנתית למגזר הספנות נותרה בגדר ״יציבה״

התחזית של סוכנות הדירוג נותרה יציבה על רקע השיפור הצפוי בביקוש והיצע בסקטורים של המטען הכללי והמכולות, ובגידול ברווח הכולל של 4% עד 5%. מזהירה: הצהרות על היטלי מכס אמריקאים חדשים מציבות סיכוני דעיכה למגזר הספנות העולמי


13:46 ,24.06.2018 מאת: מערכת פורט2פורט

התחזית עבור מגזר הספנות העולמי ל-12 החודשים הקרובים נותרה יציבה על רקע השיפור הצפוי בביקוש והיצע בסקטורים של המטען הכללי והמכולות, ובגידול ברווח הכולל של 4% עד 5%, זאת על פי סוכנות הדירוג מודי׳ס. יחד עם זאת התחזית עבור מגזר המכליות נותרה שלילית שכן ההיצע נשאר גבוה ושיעורי החכירה נותרו נמוכים. 

 

״הביקוש יעלה במעט על ההיצע במגזר המטען הכללי, בעוד ההיצע והביקוש צפויים להיות מתאימים באופן שווה למדי במגזר המכולות. זאת בשילוב עם הציפיות שלנו לצמיחה אורגנית של 4% עד 5% ברווחים ב-12 החודשים הקרובים, העומדות ביסוד התחזית שלנו למגזר הספנות העולמי, למרות עודף היצע ​​במגזר המכליות״, אמרה מריה מסלובסקי, סגנית הנשיא ואנליסטית בכירה בחברת מודי׳ס. 

 

״הצהרות על היטלי מכס אמריקאים חדשים המכוונות לייבוא ​​פלדה ואלומיניום ממדינות מסוימות ופעולות תגמול פוטנציאליות, מציבות סיכוני דעיכה למגזר הספנות העולמי״, הוסיף מסלובסקי.

 

במגזר המטען הכללי במשך 12 החודשים האחרונים – מאפריל 2017 עד אפריל 2018, הצי העולמי המוביל מטען כללי גדל רק ב-1%, סימן חיובי עבור המגזר. מודי׳ס צופה כי הביקוש יעלה על ההיצע בכ-1% ב-2018. שיעורי חכירת האניות השתפרו אך סוכנות הדירוג מצפה כי הם יישארו תנודתיים.

 

במגזר המכולות צופה הסוכנות כי הצמיחה המקרו-כלכלית הרחבה בשילוב עם צמיחת הסחר תתמוך בביקוש. עם זאת, הצמיחה הגדולה של ההיצע, במיוחד במחצית הראשונה של 2018, ״תמנע קרוב לוודאי עלייה נוספת בתעריפי ההובלה״.