סוכנויות ים מאוגדות א.מ.א: מאוכזבים מהתפקוד של נמל חיפה

בחברת א.מ.א טוענים שזמן ההמתנה לרציפים הינו בלתי הגיוני. מנמל חיפה נמסר בתגובה: חברי לשכת הספנות מודעים היטב לשירותים המצוינים של נמל חיפה ביחס לנמלים המתחרים בישראל ובאגן הים התיכון


00:00 ,13.01.2011 מאת: מערכת פורט2פורט

בחברת א.מ.א הביעו חוסר שביעות רצון מתפקוד נמל חיפה. זאת לאחר שלטענת החברה, במהלך שמונה השבועות האחרונים נאלצו האניות Carmel Ecofresh ו- Carmel Biotop, הפועלות בקו השבועי המהיר M.A.E מ/אל נמלי מערב הים התיכון, לדלג על חיפה בשל זמני המתנה בלתי סבירים לרציפים, מה שהיה מביא לטענתם, לפגיעה חמורה ביכולת לעמוד בזמני ההפלגה הקבועים ובתדמיתו של שרות M.A.E בקרב הלקוחות.

  

"זמן ההמתנה לרציפים הינו בלתי הגיוני ומונע מאיתנו לספק שירות נאות ללקוחות,ובעיקר היצואנים מאזור חיפה" טען הבוקר יורם הופמן מנכ"ל סוכנויות ים מאוגדות א.מ.א, בשיחה עם מערכת PORT2PORT. 

  

לטענת הופמן, רק השבוע הגיעה האוניה CARMEL ECOFRESH לנמל חיפה ביום הפקידה השבועי הקבוע שלה, יום שני 10 בינואר בשעה 03:40, אך נקשרה לרציפים רק למחרת בשעה 19:45. לדבריו, כתוצאה מההכרח לעמוד בלוח הזמנים הקפדני של קו M.A.E הפליגה האוניה ביום רביעי (12 לינואר) בשעה 00:40, בהותירה מאחור 55 מכולות יצוא שכלל לא הוטענו.  

  

"בסך הכול שהתה האוניה 43 שעות בנמל חיפה ובוצעו בה 83 פעולות בלבד", ציין הופמן והוסיף: "ישנה בעיה, או מספר בעיות בנמל חיפה שאני לא יודע לזהות בוודאות. במקרה הזה לא עבדו ברציף המזרחי חמישה מנופים. לדעתי חסר להם גם כוח אדם בקו המים, כך שאין מספיק ידיים. ברציף המערבי חזרו לעבוד תחת המערכת הישנה 'נמרוד' במקום מערכת ה- TOS החדשה בכדי לקצר את זמן ההמתנה של אוניות המכולה". 

  

"זה לא מתקבל על הדעת", הוא הוסיף. "אנחנו מאוכזבים מהתפקוד של נמל חיפה בעיקר לאור הביצועים מרשימים והניסיון שלנו עם נמל חיפה בעבר. אנו כלקוח מבקשים שנמל חיפה יפתור את הבעיות. זה פוגע בתדמית הקו בקרב היצואנים והיבואנים. להעביר את העבודה לנמל אשדוד זה סיפור יקר בגלל הרפורמה והיצואנים לא צריכים ולא רוצים את הכאב ראש הזה. זו הדרך הטובה ביותר לאבד לקוחות שלא באשמתך. כשאני מדבר עם גורמים רשמיים של הנמל, התשובה שאני מקבל היא: 'תבואו עם האוניות בימי שישי. יהיה בסדר. אז אין לחץ'. מה זה? שירות כפי בקשתם? זורקים את הבעיה לפתחו של הלקוח. זאת שיטת שיווק חדשה? מה לגבי עוד 5 נמלים אחרים שאנו פוקדים? האם הם פונים אלינו בדרישות דומות מתי להגיע לנמל? מעולם לא הייתה פניה כזו". 

  

 

נמל חיפה: למרות הכל נותנים שירות מצויין

 

בהתייחס למקרה המדובר הגיב הבוקר דובר חברת נמל חיפה על הדברים וביקש להדגיש כי העיכוב בכניסתה של ה- CARMEL ECOFRESH שלשום נגרם עקב כך שמשרד התחבורה עצר אונייה אחרת שסיימה עבודה באותו רציף ולא אפשר לה לצאת במשך מספר שעות.  

  

בדוברות הנמל ביקשו לציין כי במידה וה- CARMEL ECOFRESH הייתה נכנסת בזמן אותו ייעד לה נמל חיפה, סביר להניח שהעבודה הייתה מסתיימת בזמן. "בפועל, 83 הפעולות נעשו בפרק זמן של פחות מארבע שעות של עבודה, ולא 43 שעות", נמסר בתגובה. 

  

"בנמל חיפה תמהים על כך שדווקא מזכיר וועדת התפעול של לשכת הספנות, המכיר מקרוב את שביעות הרצון של לשכת הספנות מהשירותים המצוינים של נמל חיפה ביחס לנמלים המתחרים בישראל ובאגן הים התיכון, מוצא לנכון להעיר על רמת השירות ומאמצי התפעול של נמל חיפה", מסר דובר חברת נמל חיפה. 

  

בתגובה לטענת הופמן על שנתבקש להקדים את הגעת האניה לנמל נמסר: "הובהר בשיחות רבות עם סוכן האוניה, (כפי שנעשה גם עם סוכנים אחרים), שישנם ימים בשבוע בהם התור התפעולי בנמל חיפה קצר יותר (תור שעקרונותיו מוכתבים ומאושרים ע"י רספ"ן ולשכת הספנות)"