נשיא ארה״ב חתם על חוק הרפורמה בהובלה הימית

נשיא ארה״ב ג׳ו ביידן אמר בטקס החתימה בבית הלבן כי החוק ימנע מ״חברות הספנות לנצל משפחות אמריקאיות, חקלאים, חוואים ועסקים״. מועצת הספנות העולמית בתגובה: יש להבין ולפעול לפתרון הגורמים בשורש בעיות שרשרת האספקה ​​של אמריקה


13:53 ,19.06.2022 מאת: מערכת פורט2פורט

הנשיא ג׳ו ביידן חתם ביום חמישי האחרון על חוק הרפורמה בהובלה הימית, המציין את השינוי הגדול הראשון בתקנות הפדרליות עבור שילוח מכולות מזה יותר מדור.

 

עם החתימה על החוק אמר נשיא ארה״ב ג׳ו ביידן כי החוק ימנע מ״חברות הספנות לנצל  משפחות אמריקאיות, חקלאים, חוואים ועסקים״ בטקס החתימה בבית הלבן. ״הם גרפו את הרווחים והעלויות הועברו, כפי שניתן לנחש, ישירות לצרכנים״, הוסיף ביידן. ״הדביקו את זה למשפחות ולעסקים האמריקאים כי הם יכולים״.

 

לדברי המחוקקים הרפורמה המוצעת, שמחזקת את הרגולציה האמריקאית במתן סמכויות נוספות, תפחית את עלויות השילוח ותסמיך את הנציבות הימית הפדרלית (ה-FMC) לפצח את שיטות הפעולה חסרות השקיפות במגזר הספנות.

 

מועצת הספנות העולמית (WSC) הגיבה לחוק וציינה כי ״בשבועות האחרונים נעשו מספר ניסיונות לעשות דמוניזציה של חברות הספנות על ידי נקיטה ברטוריקה של ׳הם ואנחנו׳. זה לא רק לא מדויק אלא גם מסוכן, מכיוון שהדבר מערער את היכולת להבין ולפעול לפתרון הגורמים בשורש בעיות שרשרת האספקה ​​של אמריקה״.

 

מועצת הספנות העולמית טענה בהודעתה כי ״ה-FMC השלים לאחרונה חקירה של שנתיים על שרשרת האספקה ​​הבינלאומית לאוקיינוס, ומצאה שהתחרות בקרב חברות הספנות הינה ׳נמרצת׳, וכי בעוד מחירי ההובלה הימית  ​​גבוהים, הם ׳מוחמרים על ידי המגיפה, עלייה בלתי צפויה וחסרת תקדים בצרכנים. הוצאות במיוחד בארה״ב, וגודש בשרשרת האספקה, והן תוצר של כוחות השוק של היצע וביקוש״.