נשיא FONASBA הרים כוסית לפסח עם חברי לשכת הספנות

כריס פאפאוסיליו אמר בטקס שהוא מרגיש כמו בבית בישראל והוסיף שאצרו, קפריסין, ניצבת בפני אתגרים דומים לישראל


00:00 ,04.04.2012 מאת: מערכת פורט2פורט

כריס פאפאוסיליו, נשיא FONASBA – הארגון הבינלאומי של לשכות הספנות בעולם, שהגיע להרמת כוסית בלשכת הספנות, מוכר לרבים כבנו של פרודרומוס פאפאוסיליו – הסוכן הראשון בעולם של חברת הספנות "צים"

נשיא הארגון העולמי של לשכות הספנות הבינלאומית FONASBA כריס פאפאוסיליו ביקר הבוקר (ד') בלשכת הספנות הישראלית והשתתף בהרמת כוסית לקראת חג הפסח.

פאפאוסיליו הציג בפני חברי הוועד את ארגון FONASBA , שהוא ארגון הגג של סוכני האוניות והברוקרים בכל העולם.

"השם קפריסין נחשב בשנה האחרונה לשם חם בהקשרים של חיפושי גז וחיזוק הקשרים המדיניים והצבאיים עם ישראל, אולם לנו שמורה פינה חמה לאי השכן מזה שנים ארוכות", אמר נשיא לשכת הספנות הישראלית ד"ר יורם זבה, "כריס הוא בנו הבכור של פרודרומוס פאפאוסיליו, המוכר לרובנו כ'פאפא'. איש יקר, בן למשפחה מפורסמת ומכובדת, שחינכה את בניה לאהבת ישראל".

פאפאוסיליו, שהכיר אישית את רוב חברי ועד הלשכה, סיפר שהוא "מרגיש בבית" כשהוא מגיע לביקור בישראל. גם בארצו, אמר, האתגרים דומים לאלה שבישראל, דוגמת העדר מעמד חוקי לסוכן האוניה.

זבה: "הקשר של פאפא לישראל החל בתקופת המנדט, לאחר שפגש את אנשי ארגון הג'וינט, שסיפרו לו שהאנגלים פועלים לסיכול עליית יהודים לישראל באמצעות הגלייתם למחנות פליטים בקפריסין. הוא אמר בתגובה, 'זה מכוער מאוד לדבר כך על האנגלים'. בפועל, פאפא החל לסייע מייד למוסד לעליה ב' ועזר בהעלאה לא חוקית של עולים רבים לישראל. לימים הפך לידידם של ראשי ממשלות ונשיאים, בהם גולדה מאיר, עזר וייצמן ושמעון פרס.

"הוא ידע להשקיע בקשר הישראלי. בשנת 1974 כאשר היה ראש עיריית פמגוסטה, שהיתה העיר הגדולה בקפריסין, הוא נאלץ לעזוב את ביתו בשל פלישת התורכים. משרד הביטחון שלח אליו אונייה שהביאה אותו לארץ, עד יעבור זעם.

"בפמגוסטה היה פאפא הסוכן הראשון של צים בעולם. הוא ואנשיו בחרו לעצמם את השם 'שֹהם קפריסין', שֹהם היה השם הראשון של חברת צים, שנותרה נאמנה לו מאז ולתמיד".