נרשמת ירידה נוספת בתעריפי הספוט מאסיה לאירופה וארה״ב

תעריפי ההובלה מסין ירדו השבוע ב-19 מתוך 21 נתיבי הסחר המכוסים על ידי מדד המטענים במכולות של נינגבו NCFI. עבור נמלי הים התיכון, מדד WCI של Drewry רשם ירידה של 5% בשבוע


12:13 ,24.07.2022 מאת: מערכת פורט2פורט

תעריפי ה״ספוט״ של מכולות מאסיה לאירופה וארה״ב נמצאים תחת לחץ, זאת בשל העובדה שעונת השיא נראית כרגע משותקת. תעריפי ההובלה מסין ירדו השבוע ב-19 מתוך 21 נתיבי הסחר המכוסים על ידי מדד המטענים במכולות של נינגבו NCFI אשר רכיבי סין-אירופה וסין-ארה״ב נגררו מטה עקב ״נפח לא מספיק״.

 

הפרשנות של NCFI אמרה כי ״רוב חברות הספנות נאלצו להוזיל תעריפים מכיוון שתעריפי הספוט ממשיכים לרדת״.

 

תעריפי הספוט עבור צפון אירופה ירדו השבוע ל-9,092 דולר למכולת 40 רגל, על פי מדד ה-WCI של Drewry. עבור נמלי הים התיכון, ה-WCI רשם ירידה של 5% בשבוע, ל-10,300 דולר למכולת 40 רגל, מכיוון שגם השוק הזה נכנס ללחץ.

 

בנתיבי הטרנס-פסיפי, ירידת תעריף הספוט מואצת אף יותר, כאשר על פי Xeneta ההובלה מאסיה לחוף המערבי של ארה״ב איבדה 7%, ל-6,856 דולר למכולת 40 רגל.

 

אנליסט המחקר של פרייטוס ציין בניתוח השבועי של החברה  כי ״ירידה בביקוש הצרכני, יחד עם נקודת הפתיחה הגבוהה והעובדה שיבואנים רבים שלחו הזמנות בעונת השיא בתחילת השנה, עלולים להסביר את הירידה בתעריפים ובהיקפים, שלמרות זאת נותרו גבוהים בסטנדרטים שלפני המגפה״.