גורמים בענף הספנות מאשרים מידע לפיו מגעים אינטנסיביים מאד עומדים להבשיל לכדי הסכם בין קבוצת אורסרו האיטלקית ובין החברות כרמל שירותי ספנות וצים בנוגע להפעלה מחודשת של האוניות CARMEL BIOTOP ו-CARMEL ECOFRESH שפעלו עד לא מזמן בשירות חברת אגרקסקו.
כאמור, האוניות CARMEL BIOTOP ו-CARMEL ECOFRESH עומדות על עוגן בסמוך לנמל אשדוד, ללא פעילות זה מספר שבועות מאז קריסת אגרקסקו.
מנגד, קבוצת אורסרו, החברה האיטלקית הגדולה ביותר לייבוא פירות וירקות מפעילה מספר טרמינלים של קירור ברחבי אירופה. הקבוצה הקימה לפני מספר חודשים ובשקעת עתק של כ-25 מיליון יורו את מסוף הקירור המתפרס על פני שטח של כ-15 אלף מ"ר בעיירת הנמל הצרפתית Sète (סת) עבור חברת אגרקסקו כמענה לבעיות תפעוליות מהן סבלה אגרקסקו בנמל מרסיי בעיקר בשל יחסי עבודה רעועים בנמל.
אגרקסקו מצידה התחייבה בחוזה ל-12 שנים לספק כ-200,000 משטחים בשנה, אך קריסת החברה הובילה להשבתת האוניות שפעלו בקו – ובכך נקלעה אורסרו למצב בו המסוף הצרפתי בנמל סת על כל 200 העובדים בו נותר כמעט שומם. עקב כך, הובילה קבוצת אורסרו מהלך לפיו יחזרו האוניות לפעול מ/אל נמל סת שבצרפת.
במסגרת המיזם תחכור אורסרו את האוניות ותיקח על עצמה למלא את המטען הממושטח שבבטן האונייה ואילו השותפות בקו ה-COSMED – חברת צים וכרמל שירותי ספנות, יקחו על עצמן את הטיפול בשינוע המכולות היבשות והמקוררות.
ככל הידוע, המיזם לקראת סגירה סופית, לאחר שככל הנראה הוסרה אבן הנגף העיקרית והבנק הגרמני שבבעלותו האוניות נאלץ לקצץ משמעותית בגובה דמי החכירה ובכך צפוי המיזם לצאת אל הפועל.
מסתמן שבימים הקרובים צפויים הצדדים לחתום על הסכם במסגרתו האוניות תחלנה לפעול כבר במחצית השנייה של חודש אוקטובר והן תפקודנה את הנמלים: אשדוד-סת-גנואה-נאפולי-חיפה-אשדוד.