מספנות יונדאי משיקה טכנולוגיה ייחודית להנעת אניות באמצעות רוח

חברת המספנות הקוריאנית HHI טוענת כי טכנולוגיית מפרש הרוטור שלה יכולה לתרום להפחתת צריכת הדלק ופליטת הפחמן בכ-6 עד 8 אחוזים


12:52 ,29.08.2022 מאת: מערכת פורט2פורט

המספנה הגדולה ביותר בדרום קוריאה, יונדאי תעשיות כבדות (HHI) השיגה אישור לעיצוב עבור Hi-Rotor, טכנולוגיה ייחודית להנעה בעזרת רוח. HHI טוענת כי טכנולוגיית מפרש הרוטור שלה יכולה לתרום להפחתת צריכת הדלק ופליטת הפחמן בכ-6 עד 8 אחוזים.

 

בראיון לעיתונות זרה אמר קא סאם-היון, מנכ״ל חברת האם ״קוריאה בניית ספינות והנדסה״, כי הוא רואה בשימוש ב-LNG כדלק ביניים לעשורים הקרובים כאשר מספר האניות החדשות שיונעו באמצעות דלק מתנול ייכנסו יותר ויותר לשימוש וזאת עד למעבר הסופי לשימוש במימן.

 

קא הוסיף כי: ״אי אפשר להחליף את כל הציים בדלק נקי בלבד עד 2040. השימוש בגז טבעי LNG היא אפשרות מעבר אבל היא תחזיק מעמד לדור אחד בלבד, לאור ההיצע המצומצם של מתנול. אמוניה היא רעילה ויקרה מדי. בסופו של דבר, עלינו להתקדם לעבר ספינות המונעות באמצעות מימן וספינות המונעות באמצעות מנוע חשמלי, אבל זה יקרה בעתיד הרחוק״.

 

נזכיר כי מספנות HHI (Hyundai Heavy Industries) עסוקה בימים אלה בבניית סדרה של אניות מכולה המונעות באמצעות דלק מתנול עבור חברת Maersk.