מנכ״ל צים: ״זיהינו הזדמנויות בשווקים והגבנו בזריזות״

אלי גליקמן, מנכ״ל צים, התייחס לשאלות PORT2PORT, בהמשך לדוחות הכספיים שפרסמה החברה בשבוע שעבר. ״אנו פועלים למקסם את היכולות שלנו בכל התחומים וזה מתבטא גם במינוף רוח ה׳סטארטאפ ניישן׳ הישראלית״


14:58 ,22.11.2020 מאת: מערכת פורט2פורט

בעקבות פרסום הדוחות הכספיים של צים במסגרתם דווח על רווח נקי של 144.4 מיליון דולר ברבעון השלישי של 2020, שיא של כל הזמנים, פנינו לאלי גליקמן, מנכ״ל צים, עם מספר שאלות לרגל התוצאות המרשימות.

 

ברכות על התוצאות הכספיות היפות וחסרות התקדים. כיצד צים הצליחה להציג תוצאות כה יפות בעת משבר עולמי (נגיף הקורונה) שמשפיע ללא ספק על ענף הספנות?

 

אלי גליקמן: ״התוצאות נובעות מהאסטרטגיה ארוכת הטווח של צים ובעיקר מההיערכות המהירה למשבר תוך זיהוי הזדמנויות בשווקים ותגובה זריזה למצב השוק. דוגמה בולטת היא הקמת הקו המהיר בין סין ללוס אנג׳לס ZEX. זיהינו את הצמיחה הגדולה הצפויה בסחר המקוון לנוכח המצב וסיפקנו בזמן שיא פתרון מיטבי ומהיר ברמת שירות מקסימלית שמהווה גם חלופה להובלה אווירית. ואכן הקו זוכה להצלחה רבה. פתחנו גם קו לאוסטרליה ושיפרנו את השירות בעוד אזורים. כללית נהנינו גם מעליית מחירי ההובלה עקב מצב השוק ומירידת מחיי הדלק, בדומה לשאר חברות הספנות״.

 

כיצד החברה נערכת למחסור החמור בציוד מכולות ומכולות קירור המורגש לאורך כל הסחר? האם לקוחות צים סובלים ממחסור זה גם כן?

 

אלי גליקמן: ״אנו פועלים בנחישות לתת מענה למחסור ולא מכבר הגיעה אנייה תפעולית ייעודית שלנו שהביאה מכולות קירור עבור לקוחותינו בארץ והמשיכה לתת מענה למחסור לציוד באסיה. אנו עושים כל מה שניתן על מנת לדאוג ללקוחותינו לענות על צרכיהם״.

 

מאז שנכנסת לתפקיד צים ביצעה שיפורים ושדרוגים בשירות הלקוחות ובפן הטכנולוגי של השירות עם אפליקציות להזמנה, שטרי מטען אלקטרוניים, בלוקצ׳יין ועוד. הקמתם גם חברת בת שעוסקת באבטחת סייבר של אניות בלב ים. האם השמועות על הנפקה קרובה בבורסת לונדון נכונות?

 

אלי גליקמן: ״לא נוכל להתייחס לנושא ההנפקה מעבר לכך שהאפשרות נשקלת. אנו פועלים למקסם את היכולות שלנו בכל התחומים וזה מתבטא גם במינוף רוח ה׳סטארטאפ ניישן׳ הישראלית והמומחיות של אנשי צים כדי להציע שירותים נלווים הקשורים לספנות, דוגמת החברה לייעוץ סייבר שהזכרת, מערכת ZIMGUARD ועוד״.

 

נשיא לשכת הספנות: צים לא העמידה אף אנייה על עוגן

 

ד״ר יורם זבה, נשיא לשכת הספנות הישראלית, שהיה גם בעברו מנכ״ל צים, התייחס לתוצאות הכספיות של חברת צים ביום חמישי שעבר. הנה תגובתו:

 

״ד״ר נפתלי וידרא, מר ספנות הישראלי ומנכ״ל צים 19 שנים, אמר שבספנות צריך לדאוג בשפל לגאות, ובגאות צריך לדאוג לשפל, ומיד הוסיף במבטא ייקי כבד שבשפל צריך לדאוג גם לשפל.

 

אלי גליקמן, מנכ״ל צים, יישם בהצלחה את שלושת הציוויים האלה. הוא הסתכל לשפל ישר בעיניים ולא היסס מלבצע שינויים לא פשוטים. הוא לא נרתע מלתכנן מהלכים אסטרטגיים של צמיחה בעת השפל, ותמרן בכישרון רב הזדמנויות מעניינות בעת הגאות.

 

השוואת התוצאות של צים לחברות אחרות מעניינת בפני עצמה, אבל ראוי לציין שבעוד ענף המכולות התבסס וניצל בהצלחה ביטולי הפלגות ושירותים כמענה לירידה זמנית בביקוש, החברה הישראלית, המדורגת עשירית בעולם הספנות הקווית, לא העמידה אף אנייה על עוגן״.