מנכ"ל מארסק ליין בישראל ימונה לתפקיד מנהל אזור מזרח אפריקה

בקרוב יסיים סטיב פלדר ארבע וחצי שנים בישראל: "זו היתה חוויה מעצימה". טרם נקבע לו מחליף בישראל


00:00 ,31.07.2012 מאת: מערכת פורט2פורט

אחרי ארבע וחצי שנים כמנכ"ל מארסק ליין בישראל יעזוב סטיב פלדר את התפקיד לטובת מינוי המנהל האזורי של החברה במזרח אפריקה.

פלדר בן ה- 37, יליד דרום אפריקה, מונה לתפקיד מנכ"ל מארסק ליין בישראל בפברואר 2008. את הקריירה שלו בחברת הספנות מארסק הוא החל בשנת 2004 אליה הגיע לאחר שכיהן כמנהל בכיר לפרוייקטים ב- African Bank Limited שבדרום אפריקה והוא בעל תואר MBA מאוניברסיטת קייפ טאון.

 

היום (ג') אמר פלדר ל" PORT2PORT ": "זו היתה תקופה בלתי נשכחת. במהלך השנים התרחשו הרבה מאוד שינויים בחברה וגם בתעשייה כולה. חלק מהשינויים כאן בישראל נגזרו משינויים שעברו על עולם הספנות הגלובאלי וחלקם לאור השינויים שעבר על המשק הישראלי.

 

"בין השאר, הצגנו הרבה מוצרים חדשים: במארסק חווינו עלייה עצומה בהובלת מכולות קירור; עם פריסת יעדים רחבה יותר מבעבר; כשהתחלנו ב-2008, היתה לנו אוניית הזנה אחת בלבד שפקדה את נמלי ישראל והיום מארסק פוקדת את נמלי ישראל תשע פעמים בשבוע; השקנו את SeaGo Line בישראל ושילבנו את Safmarine בחלק מהפעילות הניהולית של מארסק; הפכנו את הארגון בישראל לרזה ויעיל יותר".

 

עבורך אישית, איך היית מגדיר את החוויה?

"ישראל היא שוק מאוד מעניין. רוב התעשייה פה מורכבת מסוכנים, שזה דבר שאינו מייצג את התעשייה, שגורם לשוק להתנהג בדינמיות אחרת. יש פה עירוב מעניין בין משלחים לבין בעלים של חברות ספנות. המשלחים שמים דגש, למשל, על יבוא מאסיה, אבל פחות על היצוא.

 

"מבחינה אישית, זה היה מאוד מעניין. שני הילדים שלי נולדו פה בישראל, פגשנו הרבה אנשים מעניינים ורכשתי חברים חדשים. פגשתי פה את ראש הממשלה הדני, אותו אירחנו בעת שהותו בישראל, פגשתי את ראש הממשלה של ליטא ונכחתי בקבלת יום העצמאות אצל הנשיא פרס. בנוסף נסענו הרבה באזור, למדינות כמו הרשות הפלשתינאית, קפריסין, ירדן, תורכיה, מדינות שבשגרה לא הייתי נוסע אליהן. זו היתה חוויה מעצימה".

 

בשלב זה, עדיין לא נקבע מחליפו של פלדר.

 

נזכיר כי פלדר הרצה בכנס 2012 "PORT2PORT" שנערך בחודש יוני, על התהפוכות שעוברות על עולם הספנות.