ממשלת סין מחזיקה בכ-10% ממסופי המכולות באירופה

על פי נתוני פורום התחבורה הבינ״ל של ארגון ה-OECD עסקים בבעלות סין, בהובלת חברת קוסקו, שולטים כיום ב-10% מנפח הקיבולת של מסופי המכולות באירופה – עלייה חדה מאחזקה של פחות מ-1% לפני כעשור


12:55 ,31.01.2018 מאת: מירב רונן

החל מתחילת העשור ועד היום עסקים שנמצאים בבעלות ממשלת סין ( State Owned Enterprise) התפתחו וגדלו וכיום הם מחזיקים בכמות גדולה מאוד של מסופי מכולות באירופה. הסטטיסטיקה האחרונה מפורום התחבורה הבינ״ל של ארגון ה-OECD  מראה כי עסקים בבעלות סין, בהובלת חברת קוסקו, שולטים כיום ב-10% מנפח הקיבולת של מסופי המכולות באירופה – עלייה חדה מאחזקה של פחות מ-1% לפני כעשור.

 

בנוסף לכך, הנתונים שמציג פורום התחבורה הבינ״ל מראים כי בעוד עסקים בבעלות סין היו מסוגלים לרכוש את רוב המניות (מעל 50%) בנמלים ברחבי אירופה, השלטון הסיני לא השיב באותה מטבע, ואף חברה אירופאית המפעילה טרמינלים לא הורשתה לרכוש את מרבית המניות של אף אחד מנמלי סין.

 

נציין כי עם פרסום חזונו של נשיא סין לגבי תכנית ONE BELT ONE ROAD אשר מחברת בין אסיה ואירופה, הקפיצה הגדולה ביותר ברכישות של עסקים הנמצאים בבעלות ממשלת סין באירופה נעשתה במהלך 2017 אשר הקפיצה את אחזקות הממשל הסיני בנמלים באירופה מ-6.5% ל-10%.

 

יחד עם זאת, חברות אירופאית המפעילות טרמינליים ימיים אינן יכולות להחזיק בבעלות על נמלים ברחבי סין - היעד המוביל בתחום הספנות העולמי. בנוסף, חוקי הקבוטג׳ (סחר-חופים) של סין אוסר על פעילות של חברות ספנות זרות בקווים פנים-סיניים.