מייסד חברת סלאמיס הלך לעולמו

ואסוס האדג׳טדוסיו (Hadjitheodosiou), הלך לעולמו השבוע והוא בן 83 שנים. היה אחד מאנשי העסקים הבולטים של לשכת המסחר של קפריסין כמו גם בלשכת הספנות של קפריסין


12:43 ,02.10.2019 מאת: מערכת פורט2פורט

מייסד חברת סלאמיס, ואסוס האדג׳טדוסיו (Hadjitheodosiou), הלך לעולמו השבוע והוא בן 83 שנים. מר האדג׳טדוסיו הקים את החברה ואף שימש כיו״ר שלה בשנים האחרונות.

 

לחברה יש כיום צי של אניות מסחריות בהן אניית המטען Alasa ומעבורות הגלנוע Alexo ו-Akritas שפועלות בעיקר באגן המזרחי של הים התיכון בין נמלים בישראל, קפריסין ויוון. החברה הינה בנוסף הבעלים של אניית קרוזים בשם Filoxenia.

 

מר האדג׳טדוסיו, פליט מסטילוי במחוז פמגוסטה, ייסד לפני 60 שנה את חברת התחבורה והנסיעות וקרא את שמה על שם העיר העתיקה סלמיס. הוא החל את הפעילות שירותי מטען ועמילות מכס ומהר מאוד התרחב לפעילות בתחום הנסיעות והפנאי, וניצל את הביקוש להפלגות נופש למצרים, ישראל ולאיי יוון.

 

מר האדג׳טדוסיו התכוון גם לפתח את התיירות הכפרית בקפריסין ולרכוש את המלון ההיסטורי Berengaria בפרודרומוס, אותו תכנן להפוך לבית הארחה וקזינו במקום אחד.

 

לאחר שעבר להתגורר בלימסול, בירת קפריסין, בשנת 1974, מר האדג׳טדוסיו היה פעיל בעסקים המקומיים ואחד מאנשי העסקים הבולטים של לשכת המסחר של קפריסין כמו גם בלשכת הספנות של קפריסין.

 

מנכ״ל לשכת הספנות של קפריסין (CSC), תומאס קאזאקוס, ציין כי ״מר האדג׳טדוסיו היה חלוץ אמיתי של תעשיית הספנות של קפריסין. הוא תמיד יישאר בזכרונות שלנו״.

 

נציין כי את חברת סלאמיס בישראל מייצגת סוכנות רוזנפלד.