מייסד MSC הוכרז כאיש השנה של מגזין Seatrade

פרס איש השנה הוענק לג'יאנלואיג'י אפונטה לאור הישגיו המרשימים בתחום הספנות ב-40 השנים בהן פעולת חברת MSC, במסגרת טקס חגיגי בו נכחו 350 בכירים בעולם הספנות הבינלאומי


00:00 ,13.04.2011 מאת: מערכת פורט2פורט

מייסדה ובעליה של חברת הספנות השניה בגודלה בעולם, MSC, ג'יאנלואיג'י אפונטה, קיבל את פרס איש השנה של מגזין Seatrade לשנת 2011 בטקס חגיגי בלונדון.זאת לאור הישגיו המרשימים בתחום הספנות ב-40 השנים בהן פעולת חברת MSC.

מ-MSC נמסר כי, הפרס הוענק לאפונטה בטקס פרסי מגזין Seatrade ה-23 במספר (23rd Seatrade Awards Ceremony Dinner) בו נחכו 350 מוזמנים מבכירי התעשיה הימית. אירוע שנתי זה נועד בכדי לציין תרומות משמעותיות ומרשימות של אנשי הענף לספנות בטוחה, יעילה וידידותית לסביבה.

יו"ר Seatrade כריס היימן (Chris Hayman) העניק לאפונטה את הפרס ואמר כי "זה לא דבר שכיח שאדם פרטי מקים חברת ספנות וללא השקעה מצד גורמים חיצוניים מצליח לבנות את אחת החברות המובילות בעולם הספנות. זה אף פחות שכיח כאשר זה מצליח לא רק במגזר ספנות אחד אלא במספר מגזרי ספנות".

אפונטה ציין כי, "הפרס לא היה מתקבל ללא העבודה הקשה, המסירות והנאמנות של עובדי MSC ברחבי העולם".

אפונטה, אשר נולד באיטליה, החל את הקריירה שלו כקפטן בחברה משפחתית שהפעילה צי של אוניות נוסעים באזור הים התיכון. לאחר מספר שנים בהן עסק בבנקאות, הקים אפונטה בשנת 1970 את חברת ה ספנות Mediterranean Shipping Company (MSC) עם אוניה אחת בבעלותו. מאז הפכה MSC לשניה בגודלה בעולם, עם 40 אלף עובדים וצי של 441 אוניות המשרתות 306 נמלים בחמש יבשות בעולם.

בנוסף, צפה אפונטה גידול דומה בעסקי ספינות הנופש של הקבוצה שבבעלותו. מאז כניסתו הצנועה לתחום בשנת 1988, הפכה MSC לרביעית בגודלה בעולם בעסקי הקרוזים עם צי מודרני של 11 אוניות נוסעים המשייטות באזורי הים התיכון, דרום אפריקה וברזיל.

ב-MSC מדגישים כי, למרות הגידול הניכר בחברה ב-40 השנים לפעילותה, MSC נותרה חברה משפחתית ומייסדה ממשיך במסירותו לחברה ומשפחתו.

מגזין Seatrade הפונה לקהילת ענף הספנות העולמית נוסד בשנת 1970 והוא מוכר ומוערך בקרב הקהילה בעולם. המגזין החל בטקסי חלוקת פרסים בשנת 1989 בכדי לעודד חידושים בענף הספנות על ידי הכרה בתרומתם של חברות ואישים מהענף.