עוד מהפכה בענף הספנות. ממשלת סין הודיעה באופן רשמי על כוונתה לבצע רה-ארגון בשתי חברות הספנות Cosco ו- China Shipping, אשר המחזור השנתי המשותף שלהם עולה על 40 מיליארד דולרים, ובכך למעשה לסלול את הדרך ליצירת חברת ספנות אחת מאוחדת שתהה מהגדולות בעולם.
נזכיר כי מיזוג הענק מתבצע ימים ספורים לאחר שהודיעה חברת CMA CGM על כוונתה לרכוש את ענקית הספנות APL ובכך להתברג גבוה במיקום השלישי בין חברות הספנות הגדולות בעולם.
כאמור, ביום שישי האחרון אישר הקבינט של ממשלת סין את המיזוג בין שתי קבוצות הענק הסיניות Cosco ו- China Shipping ובכך בא לסיומן שנים של ספקולציות והערכות שונות מצד אנליסטים. המיזוג המתוכנן יוביל להקמת חברת ספנות מאוחדת שתהה הרביעית בגודלה בעולם, לאחר Maersk, MSC ו- CMA CGM.
עוד עולה שכתוצאה מהמיזוג של שתי החברות ייווצרו ארבע ישויות עסקיות שיתמקדו בהובלת מכולות, מימון, טרמינלים וגז.
בשלב זה, חברת האם של Cosco, חברת China Cosco Holdings, תמזג את כל פעילות הספנות ותרכוש 33 אניות מכולה שבבעלות עד לא מזמן המתחרה חברת China Shipping בסך כולל של 177 מליוני דולרים ותחכור את שאר אניות המכולה שפעלו תחתיה. במקביל, Cosco תמכור את פעילות הצובר שלרשותה לחברת האם.
בסוף התהליך, תתמקד קבוצת Cosco בפעילות הספנות הקווית בעוד קבוצת China Shipping תתמקד בפעילות המימון.
עוד עולה כי המיזוג ימנע משתי הקבוצות להתחרות אחת כנגד השניה בענף שממילא סובל בשנים האחרונות מעודף היצע וממחירי הובלה נמוכים. כמו כן, ההאטה בכלכלה הסינית הביאה לירידה במחירי מוצרי הגלם כגון דלקים, ברזל ופחם מה שחייב את הממשל הסיני להבטיח רווחיות בפעילות הספנותית.
נציין כי בשנים האחרונות סבלה Cosco מפגעה ברווחיות. כחלק מתכנית ההתרחבות חכרה החברה, בתקופה בה דמי ההובלה היו גבוהים, אניות בדמי חכירה גבוהים וכעת מתמודדת עם חובות גבוהים ועודף קיבולות. ולכן, רק בשנת 2013 השכילה Cosco לרשום רווחים, לאחר שנתיים של הפסדים כבדים. את מחצית 2015 סיימה החברה ברווח נקי של 295.1 מליון דולרים במיוחד לאור העובדה שהממשל הסיני העניק סובסידיות לקבוצה.
המיזוג עדיין מותנה באישורים רגולטוריים כולל בארה״ב ובקנדה.