מי רוצה להיות יו"ר ועד עובדי צים?

עוד יומיים יתקיימו בחירות לוועד העובדים. היו"ר הנוכחי ירוץ, כי אף אחד אחר לא מעוניין. במקביל הוגשה להסתדרות בקשה להכריז על סכסוך עבודה


00:00 ,01.01.2013 מאת: מערכת פורט2פורט

בצל הבחירות לוועד העובדים בצים, שייערכו ביום חמישי השבוע, הגיש הוועד היוצא בקשה להסתדרות להכריז על סכסוך עבודה בחברה.

בקשת הוועד הוגשה ליו"ר ההסתדרות במרחב חיפה רפי מסט.

לדברי יו"ר הוועד היוצא אבי שטרית, הבקשה לא נדונה עד כה במוסדות ההסתדרות, בגלל בחירות שהיו בארגון והעובדה שמוסדותיה לא היו פעילים.

הסיבות להגשת הבקשה להכרזה על סכסוך עבודה, לדברי שטרית, הן: פעילות של הנהלת החברה בניגוד להסכם העבודה עם העובדים, אי הוצאת מכרזים לתפקידים מסוימים וצמצום בתקציב פעולות הרווחה של החברה.

בין השאר, מנה שטרית קבלת עובדים כעובדי קבלן, שלא לפי הסכם עבודה; העברת יחידות לחו"ל (קו הונג קונג, שבו יעבדו עובדים מקומיים ולא עובדי צים ישראל); הקמת יחידת מחשב חדשה בגרמניה; אי מתן דרגות לעובדים במהלך 2012; העברת עובדים מדירוג לדירוג ובתפקידים בתוך החברה מבלי להתייעץ עם הוועד; וירידה ברמת האוכל.

בנוסף, מסר שטרית שההנהלה רוצה לפטר 100 עובדים, בניגוד לעמדת הוועד, הגורס שיש להוציא עובדים לפרישה אך ורק בהסכמה.

שטרית ציין עוד שבמגעים שמתנהלים בין ההנהלה לבין הוועד לא חלה לאחרונה שום התקדמות.

בנוגע לבחירות מסר שטרית, שהוא רץ לקדנציה נוספת בתפקיד היו"ר שלא מרצון. "לא רציתי לרוץ, אבל לחצו עלי", אמר, "אף אחד לא רוצה להיות יו"ר. יש כמה שרוצים להיות חברי ועד, אבל לא לתפקיד היו"ר".

מההסתדרות לא התקבלה תגובה לדברים.

מצים נמסר בתגובה: "לאור המשבר העולמי והתדרדרות ענף התובלה הקווית העולמי, חברת צים נמצאת בתהליכי חסכון והתייעלות שהחלו בשנת 2010. כמוצא אחרון, לא נותרה ברירה, אלא לצמצם גם חלק מההטבות הניתנות לעובדים. כבר מעל לשנה שההנהלה נמצאת במשא ומתן עם הוועד, שאינו משתף פעולה ולא מכיר בצורך הבסיסי לביצוע צעדי ההתייעלות המחייבים ויתור כלשהו מצידו. אנו מצרים על כך שהוועד החליט לפנות לעיתונות טרם הבחירות, במקום לחזור לשולחן הדיונים ולהתחשב בצרכי החברה. ההנהלה תמשיך במגעים מול הוועד בניסיון להגיע להסכמה".