חברת מארסק הודיעה כי תקיים פיילוט חדשני במסגרתו תתקין בדצמבר הקרוב מערכת סוללה חשמלית בנפח 600 קוט״ש על האנייה Maersk Cape Town, וזאת על מנת לשפר את ביצועי האנייה תוך הפחתת פליטת CO2 (פחמן דו חמצני).
סורן טופט, סמנכ״ל התפעול של מארסק, ציין כי ״ניסוי זה יספק הבנה רבה יותר אודות אחסון אנרגיה אשר יתמוך במארסק לטובת קידום נושא החשמול של צי האניות ומסופי המכולות של החברה. מארסק תמשיך להטמיע, לבדוק ולפתח פתרונות דלי פחמן במסע שלנו להפוך לחברה שאינה פולטת כלל פחמן (Carbon neutral) עד 2050״.
נציין כי הנעה של אניות באמצעות סוללה חשמלית בלבד עדיין אינה פתרון מציאותי מבחינה טכנית וכלכלית. יחד עם זאת ניתן להשתמש במערכות סוללות ימיות כדי לשפר את היעילות של מערכות החשמל המשולבות באניות כגון הגנרטורים של אניית Maersk Cape Town. באמצעות תחזוקה של הגנרטורים המשניים בעומס אופטימלי יותר, והימנעות מהפעלה של גנרטורים כאשר אין בכך צורך, ניתן להפחית את צריכת הדלק הכללית.
מארסק תמשיך להטמיע, לבדוק ולפתח פתרונות דלי פחמן במסע שלנו להפוך לחברה שאינה פולטת כלל פחמן עד 2050
סורן טופט, סמנכ״ל התפעול של מארסק
בנוסף, הסוללה החשמלית שתותקן על גבי אניית מארסק תתמוך בגנרטורים במהלך שינויים מהירים בעומס חשמלי כגון בפעולת המדחפים. מערכת הסוללות מסוגלת גם לספק אנרגיה עודפת שיכולה לשפר את האמינות בים על ידי הבטחת אספקת חשמל רציפה.
אולה גראה, מנהל מחלקת הטכנולוגיה של צי מארסק, ציין כי ״הפיילוט המרגש הזה - הראשון מסוגו בענף - יראה את הפוטנציאל הטכנולוגי של סוללות לשיפור מתמיד של ביצועי האניות שלנו ובמקביל את היכולת להפחית את צריכת הדלק במערכות החשמל שלנו״.
נציין כי מערכת אחסון האנרגיה של הסוללה יוצרה באודנס, דנמרק, על ידי משלב חברת Trident Maritime Systems. מערכת הסוללות תועבר בקרוב לסינגפור ותותקן על גבי סיפונה של אניית Maersk Cape Town.
האנייה Maersk Cape Town היא אניית מכולה באורך 249 מטר ובנפח של ... שנבנתה בשנת 2011 והיא שטה בין מערב אפריקה ומזרח אסיה.
מסעה המלא הראשון עם מערכת הסוללות החדשה יתקיים בשנה הבאה ויהיה במעקב צמוד כדי להעריך את ביצועי המערכת לעומת מטרות הפיילוט.