מארסק: עלייה של 30% בהכנסות הרבעון הראשון

קבוצת מארסק מדווחת על רבעון חזק במיוחד עם רווחים גבוהים ותנופת צמיחה בכל הסקטורים. ה-EBITDA עלה ל-4 מיליארד דולר לעומת 1.5 מיליארד דולר בתקופה המקבילה אשתקד. סורן סקו, מנכ״ל מארסק: משנים את השיח עם הלקוחות לשת״פ ארוך טווח


12:38 ,05.05.2021 מאת: מערכת פורט2פורט

חברת מארסק פרסמה היום את הדוחות הכספיים של החברה עבור הרבעון הראשון של השנה ומדווחת על ״ביצועים חזקים במיוחד״ במהלך הרבעון. הקבוצה דיווחה כי ״קבוצת א.פ מולר התחילה את השנה בצורה חזקה במיוחד, עם רווחים חזקים ותנופת צמיחה בכל הסקטורים בהם הובלה ימית, שירותי נמל ולוגיסטיקה. החברה נהנתה מביקוש עז בשוק שעדיין הושפע מהמגפה ומהשיבושים המשמעותיים ברשתות האספקה ​​העולמיות״.

 

״ביקוש חזק יחד עם אתגרים תפעוליים משמעותיים כמו צווארי בקבוק, חוסר קיבולת ומחסור בציוד ברשתות האספקה ​​העולמיות העלו את תעריפי ההובלה באופן משמעותי. יחד עם זאת, דרישת הלקוחות לרשתות אספקה​​משולבות ופתרונות בשירות עצמי מעולם לא הייתה ברורה יותר והדבר מספק תאוצה, במיוחד לפתרונות לוגיסטיים ודיגיטליים״.

 

בסך הכל ברבעון הראשון, ה-EBITDA עלה ל-4 מיליארד דולר לעומת 1.5 מיליארד דולר בתקופה המקבילה אשתקד, ו-EBIT עלה ל-3.1 מיליארד דולר לעומת 552 מיליון דולר בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, בעוד שההכנסות השתפרו ב-30% נקודות ועמדו על 12.4 מיליארד דולר. התוצאות משקפות את הנפחים הגבוהים, שעלו ב-5.7%, ואת העליות המשמעותיות בתעריפי ההובלה של 35%, ואת מחירי הדלק הנמוכים יותר, שהובילו ל- EBITDA של 3.4 מיליארד דולר בסקטור ההובלה הימית לעומת 1.2 מיליארד דולר ברבעון הראשון של שנת 2020, וגידול בהכנסות ל-9.5 מיליארד דולר לעומת 7.2 מיליארד דולר.

 

סקטור לוגיסטיקה ושירותים המשיך עם תנופת צמיחה חזקה ועליית של 42% בהכנסות   ברבעון הראשון ל-2 מיליארד דולר, בעיקר על ידי צמיחה אורגנית, אך גם עם צמיחה ברכישות של Performance Team ושל חברת שירותי המכס KGH. ה-EBITDA עלה ב-201%  לרמה של 205 מיליון דולר לעומת 68 מיליון דולר, ו-EBIT גדל ל-139 מיליון דולר לעומת 29 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

 

מנכ״ל קבוצת א.פ. מולר -מארסק, סורן סקו, ציין כי ״הקבוצה השיגה ביצועים חזקים במיוחד ברבעון הראשון של שנת 2021 עם רווח שיא לרבעון. הצמיחה הגבוהה והרווחיות הונעו על ידי ביקוש יציב בכל הסקטורים: הובלה ימית, לוגיסטיקה וטרמינלים. ביקוש עז הביא לצווארי בקבוק כמו גם לחוסר בקיבולת ובציוד שהעלו את תעריפי ההובלה לרמות גבוהות״.

 

סקו הוסיף וציין כי ״ההתמקדות שלנו נותרת בשינוי ארוך הטווח של A.P. Moller - Maersk, תוך עדיפות לדרישת הלקוחות ללוגיסטיקה משולבת. אסטרטגיית האינטגרטור שלנו אומתה על ידי תמיכה חזקה מהלקוחות ברבעון הראשון. כאשר אנו משנים את השיח עם הלקוחות מלבצע עבורם עסקאות קצרות טווח ולהפוך עבורם לשירות ארוך טווח וערכי אנו מניחים את הבסיס לצמיחה נוספת ויציבה״.

 

סקו ציין כי ״המשכנו להקדיש מאמצים משמעותיים לביטחון עובדינו ולתרום לחברות בהן אנו פועלים, ברבעון זה עם דגש מיוחד בהודו״.

 

לדברי מנכ״ל קבוצת א.פ מולר מארסק: ״בסך הכל אנו יכולים להיות מרוצים מאוד מביצועי העסק ברבעון זה. רווחיות גבוהה הביאה להחזר ROIC של 15.7%, ותזרים המזומנים החופשי החזק שלנו נותן הזדמנות להשקיע עוד יותר בשינוי העסק״.