מארסק נגד תעשיית הדלק: זקוקים ל-5 מיליון טון של מתנול ירוק בשנה

לדברי בכיר בקבוצת מארסק האחראי על תחום אפס פליטות פחמן חברות הדלק מציעות לחברת הספנות מתנול ירוק במחיר יקר ובכמויות קטנות. מורטן כריסטיאנסן: אנחנו מודאגים מכך שלא נראה את ההיצע הזה בשוק


12:12 ,10.11.2022 מאת: מערכת פורט2פורט

תעשיית הנפט מעכבת מעבר אנרגיה נקייה בשרשרת האספקה ​​העולמית. כך הזהיר מורטן כריסטיאנסן, בכיר בתחום אפס פליטות פחמן בקבוצת AP Møller-Maersk, כאשר קרא לספקי הדלק של קבוצת הספנות להציע דלק ירוק במחיר סביר יותר.

 

מורטן כריסטיאנסן אמר כי מארסק מסתכנת בכך שלא תהיה לה את אספקת המתנול הירוק הדרושה לה כדי לתדלק ספינות המייצרות אפס פליטת פחמן.

 

״היום אנחנו קונים את הדלק שלנו מחברות הנפט. אבל הם הציעו לנו מתנול ירוק במחיר שלא נוכל לקבל״. הוא הוסיף כי ״היית מצפה שהספק הנוכחי שלך יעזור לך למצוא את המיץ החדש. אבל זה לא היה המצב עד כה״.

 

לדברי כריסטיאנסן, קבוצת מארסק תזדקק לכ-5 מיליון טונות של מתנול ירוק בשנה עד 2030 כדי להגיע ליעדים שלה. ״אנחנו מודאגים מכך שלא נראה את ההיצע הזה בשוק וזו הסיבה שעשינו את ההסכם עם ממשלת ספרד. אנחנו רוצים ליזום פרויקטים חדשים שלא נמצאים היום על השולחן״.

 

מדריד אמרה כי הפרויקט עשוי למשוך בסופו של דבר השקעה של 10 מיליארד יורו. מארסק, שיצרה רווחי שיא בשל תעריפי הובלה בשמיים במהלך שיבושים בשרשרת האספקה ​​האחרונים, משקיעה כרגע רק במחקר שיקבע אם פיתוח כדאי כלכלית, אמר כריסטיאנסן.