מארסק משקיעה ביבשת אפריקה

החברה קידמה את סגן הנשיא הבכיר לארס רינו יעקובסן לתפקיד מתאם ומקדם של עסקיה ביבשת


00:00 ,09.02.2012 מאת: מערכת פורט2פורט

חברת הספנות מארסק קידמה את סגן נשיא בכיר לארס רינו יעקובסן (Jakobsen) לתפקיד מקדם ומתאם של התוכניות העיסקות של הקבוצה ביבשת אפריקה, עם התמקדות באזור הסהרה. יעקובסן ייכנס לתפקיד החדש ב-1 במרץ.

עד עתה עמד יעקובסן בראש חטיבת הרשת והמוצרים של מארסק ליין – חטיבת המכולות וההובלה הימית של הקבוצה. הוא בעל עבר עשיר בסחר בינלאומי ועבד בין השאר בארבע יבשות, כולל באפריקה.

"יעקובסן הוא אחד המומחים המובילים והאנשים בעלי הניסיון בנוגע לאפריקה ולסחר העולמי בכלל", אמר מנכ"ל APM Terminals ומנהלו הישיר של יעקובסן, קים פייפר (Fejfer), "הוא מכיר את עסקי הקבוצה הן מרמת השטח והן מרמת התכנון".

אמר יעקובסן: "לאפריקה יש פוטנציאל צמיחה ענק. אנו משקיעים באזור בצורה נכבדה. נעשה את הכל על מנת לקדם את עסקי הקבוצה בנושאי סחר ודלק".

יעקובסן הצטרף למארסק כמתלמד ב-1977. מאז הוא עבד במספר תפקידי ניהול בקבוצה. לאור תפקידו החדש, הוא יעבור להתגורר בקייפטאון, דרום אפריקה.

יצוין שמארסק מיוצגת כמעט בכל מדינה באפריקה, בעיקר בנושאי ספנות, הובלה ימית, טרמינלים, שמן ודלקים. ההכנסות שלה מהיבשת עמדו על 5.4 מיליארד דולר ב-2010. אחת המטרות העיקריות של הקבוצה היא להמשיך בצמיחה במדינות המתפתחות, במיוחד במדינות כמו ניגריה ואנגולה.

ובעניין אחר, חטיבת המכולות הודיעה שתעלה את מחיר ההובלה הימית בקווי הסחר אסיה-אירופה ב-775 דולר ל-TEU החל מ-1 במרץ. המחיר מהווה יותר מכפול מחיר הספוט הנוכחי.

המחירים מתייחסים לכל המכולות היבשות ומכולות הקירור שיצאו מכל נמל באסיה ליעדים בצפון אירופה ובמזרח התיכון.