מארסק ציינה כי היא לא מחפשת שותפה חדשה לברית לאחר שתסיים את ברית 2M עם חברת MSC בתחילת 2025. החברה ציינה כי היותה חברה בברית שיתוף אניות (VSA) ״לא תואמת״ את שאיפות האינטגציה העולמיות שלה, והיא רואה בפירוק ברית 2M ״פשוט מעבר משלוש רשתות לארבע רשתות״, שכן גם MSC וגם Maersk מחליטות להפעיל שירותים עצמאיים בנתיבי הסחר של מזרח-מערב.
בשאלות במהלך הצגת תוצאות השנה המלאה והרבעון הרביעי של החברה, מנכ״ל החברה וינסנט קלרק אמר שהוא לא מצפה שסופה של ברית 2M ״תביא למשחק של כיסאות מוזיקליים שדיברו עליו, כשכולם מנסים למצוא שותפים חדשים״. קלרק אמר כי ״היום יש שלוש רשתות מרכזיות במזרח-מערב, ובעתיד יהיו ארבע״.
מנכ״ל מארסק המשיך והסביר כי ״העתיד עבורנו הוא לא להחזיק בחטיבת ההובלה הימית כעסק נפרד ללוגיסטיקה, אלא לשלב את עסקי ההובלה הימית שלנו באופן מלא בעסקי הלוגיסטיקה שלנו. וכדי לעשות זאת, אנו צריכים לקבל רמה גבוהה בהרבה של שליטה תפעולית על השירות שאנו מספקים ללקוחות. ככל שנגיע לשם מהר יותר כך זה מאפשר לנו להאיץ את האינטגרציה ולהתרחק ממשחק הסחורות הזה שאנחנו נמצאים בו, שאנחנו יכולים לראות בבירור עכשיו, לא מוביל לשום מקום״.
לדברי מר קלרק, טרום המגפה קיבולת הצי של מארסק הייתה 4.1 מיליון TEU, אך צי חברת הספנות גדל כעת לכ-4.3 מיליון TEU, ומר קלרק אמר כי ״נצטרך להקטין אותו מעט״ כדי לעמוד בביקוש המופחת.
על פי נתוני Alphaliner, מארסק חוכרת כיום 354 מצי ה-699 ספינות שלה, בקיבולת של 1.65 מיליון TEU.