חברת מארסק ליין מקבוצת מארסק, שהכריזה לפני כשנה על שינוי אסטרטגיה והתמקדות בעסקי ההובלה והתחבורה, מדווחת על הפסד נקי של 239 מיליון דולר בפעילות חטיבת הים, הלוגיסטיקה והשירותים והטרמינלים.
מנכ״ל החברה, סורן סקו (Skou) ציין כי התוצאות היו ״בלתי מספקות״ וכי ״החברה מיישמת מספר יוזמות לטווח קצר כדי לשפר את הרווחיות״.
סמנכ״ל התפעול הראשי של מארסק ליין, סורן טופט (Toft) אמר כי ״יישמנו מספר תכניות. נוציא לפועל מספר הפחתות קיבולת במהלך שני הרבעונים הבאים בנתיבי סחר שאינם מניבים את התוצאות הרצויות״.
מר טופט הוסיף כי החברה תפחית את כמות אניות ההזנה, ובמקום זאת תתאמץ להוביל מטען לנמלים המקבלים שירות בפקידה ישירה, כאשר פעולות נוספות לחיסכון יתמקדו בשיפור רשת הפעילות של החברה, ומיקום מכולות ריקות.
מר טופט אישר כי חברת מארסק אינה מתכוונת להזמין אניות חדשות ״לפחות במשך 12 החודשים הבאים״, וציין כי הקיבולת ככל הנראה תופחת לאור צעדי החירום והחיסכון שתנקוט החברה.
הכנסות חטיבת הים של החברה אשר כוללות את מארסק ליין, המבורג סוד, סיגו, מסופי השטעון של APMT עלו ב-38% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד והגיעו ל-6.8 מיליארד דולר, אם כי בניכוי תרומתה של חברת המבורג סוד ההכנסות עלו ב-10% בלבד.
נפח ההובלות צמח ב-24% והגיע ל-6.4 מיליון TEU אך בניכוי תרומתה של חברת המבורג סוד הצמיחה בנפח ההובלות היתה צנועה בהרבה ועמדה על 2.2% - זאת בשוק שבו הצמיחה הכללית היתה 3%-4%.
מחיר ההובלה הממוצע למכולה עלה ב-7% והגיע ל-1832 דולר וזאת הודות לעלייה של 9% במחירי ההובלה בנתיבי צפון –דרום ובצמיחה של 21% בתעריפי ההובלה הפנים-אזוריים, אך בוטלה בירידה של 0.9% בשיעורי ההובלה בנתיבי מזרח – מערב.
אבל עלויות ההובלה עבור מכולה אחת עלו ב-12% - מונעים בעקבות עלויות דלק גבוהות יותר ושיעורי חליפים שליליים.
סמנכ״ל הכספים של הקבוצה, וינסט קלרק (Clerc) אמר כי ״המבורג סוד מביאה לעסק תעריפי הובלה גבוהים יותר אבל גם עלויות גבוהות יותר שיש לשלם.
המחיר הממוצע לטון דלק ששולם על ידי Maersk היה גבוה ב-19% לעומת מחירו בתקופה המקבילה אשתקד והוא עמד על 382 דולר, כאשר סך הצריכה של צי האניות של החברה עמד על 3.1 מיליון טון – עלייה של 28% עקב הכללית צי האניות של חברת המבורג סוד.