לשכת המסחר ת"א והמרכז החליטה לפרוש מאיגוד המשתמשים בהובלה ימית. בלשכת המסחר אישרו היום את הדברים ומסרו כי הפרישה נעשתה על בסיס ההערכה כי איגוד המשמשים בהובלה ימית לא מייצג נאמנה את האינטרסים של היבואנים והיצואנים החברים בלשכת המסחר ת"א והמרכז.
עוד הוסיפו כי, לאחרונה התגלעו חילוקי דעות עמוקים בכל הקשור לרפורמה בנמלים, בין שני הגופים. יתר על כן, יו"ר איגוד המשתמשים בהובלה ימית, גד שפר, יצא לעיתונות בקריאה כי עתירה שהגישה לשכת המסחר ת"א והמרכז לביה"ד הארצי לעבודה לאסור את השביתה בנמלים (ינואר 2011) הינה פעולה מוטעית. מסקנה שנוגדת את תפיסת העבודה הבסיסית של לשכת המסחר ת"א והמרכז, לטענתם.
דב מרום, מנכ"ל לשכת המסחר בחיפה והצפון אמר ל-port2port "אני מצר על הנושא הזה ומאוד מקווה שהם ישקלו ויחזרו בהם. היות ואיגוד המשתמשים גוף חזק, אז אנחנו נסתדר גם בלעדיהם, אבל היינו מאוד רוצים שהם ימשיכו להיות חלק מהאיגוד וזה מאוד חבל שהם פרשו".
עוד הדגישו בלשכת המסחר ת"א והמרכז כי, החלטת הפרישה נעשתה בתנאי חברות והדדיות, ובהקשר זה ראוי לציין כי הן עודד פלר, שכיהן בעבר כנשיא לשכת המסחר חיפה והצפון, והן עו"ד אוריאל לין, נשיא לשכת המסחר ת"א והמרכז, פעלו בזמנו על מנת ששפר ייבחר ליו"ר איגוד המשתמשים בהובלה ימית.
נזכיר כי, בסוף שנת 2008 פרשה התאחדות התעשיינים מאיגוד המשתמשים בהובלה ימית, בהודעה כי לדעתם זהו ארגון מיותר שאין בו צורך עוד. נושאי התובלה הימית והלוגיסטיקה המשיכו להיות מרוכזים בהתאחדות התעשיינים במסגרת ועדת התובלה בראשותו של צבי פלדה.