למרות הרכישה על ידי קוסקו: OOCL תמשיך לפעול כמותג נפרד

עם השלמת העסקה הוחלפו ראשי חברת OOCL בנציגים של חברת קוסקו מתוך מטרה ליצור סינרגיה בפעילות התפעולית והודיעו כי OOCL תגדיל את נפח הקיבולת שלה ל-1 מיליון TEU. חברת OOCL תמשיך לפעול כמותג נפרד וסוכנות סקנדינבית בישראל תמשיך לייצג את אותה ללא כל שינוי


12:29 ,09.08.2018 מאת: מערכת פורט2פורט

 

מיד עם אישור עיסקת הרכש שביצעה ענקית הספנות הסינית קוסקו מול חברת OOCL חשפה חברת הספנות מהונג קונג חברי הנהלה חדשים וכן אסטרטגיה חדשה במסגרתה החברה תגדיל את נפח צי האניות שלה כך שתוכל לשנע כ-1 מיליון TEU בימים. 

 

כידוע לכל, ב-24 ביולי חברת קוסקו השלימה את רכישת המניות השולטות בחברת OOIL. עם השלמת העסקה שתי החברות תפעלנה ביחד 409 נתיבי שיט באזורי סחר בולטים ברחבי העולם, ועם קיבולת בנפח כולל של 2.77 מיליון TEU. מהחברה נמסר ללקוחותיה כי שתי החברות ימשיכו לתפקד באופן עצמאי כשני מותגים שונים, וכי כל אנשי הקשר בחברות השונות יישארו ללא שינוי. 

 

המנכ״ל החדש שמונה לחברה - מר הואנג זי׳אוון (Huang Xiaowen), אשר משמש במקביל כסגן נשיא חברת קוסקו הסינית, אמר עם הצגת התוצאות הכספיות של החברה כי סדר העדיפויות של החברה לאחר ההשתלטות של קוסקו הינו ליצור סינרגיה עם פעילות צי האניות של חברת קוסקו על מנת לייעל הליכיםבנושאי התפעול והרכש.  

 

לדברי הואנג, חברת OOCL מצפה להרחיב את כלל הקיבולת שלה ל-1 מיליון TEU בטווח הבינוני והארוך מעבר לקיבולת הנוכחית של 700 אלף TEU בעודה מחפשת אחר הזדמנויות בשווקים חדשים כך שהחברה בהחלט מחפשת דרכים להגדיל את פעילותה ואת כלל שירותיה. 

 

עוד נמסר כי שתי החברות הקימו קבוצות עבודה משותפות על מנת להתמקד בנושאי הסינרגיה השונים הדרושים בין שתי החברות לטובת תקשורת אופטימלית, רכש משותף ואינפורמציית מידע (IT). 

 

מהחברה נמסר עוד כי בכוונה להטמיע שינויים מבניים בצי שלה כמו גם השמטה של אחד משירותי החברה לחוף המערבי של ארה״ב החל מאוגוסט הקרוב. 

 

נזכיר כי החברה מהונג קונג דיווחה על הפסד נקי של 10.3 מיליון דולר עבור החציון הראשון של 2018 בהשוואה לרווח נקי של 53.6 מיליון דולר בחציון המקביל אשתקד. 

 

היו״ר החדש של חברת OOCL, מר ז׳ו לירונג, אשר אף משמש כיו״ר קוסקו, ציין כי ״אני מאמין שלאחר מ-OOIL תיהפך לחלק מקוסקו נוכל לשלב ביעילות את כוחותינו ולייעל מאוד את הרשת העולמית שלנו. הדבר לא רק יחזק את הרווחיות שלנו אלא גם יאפשר לנו להציע ללקוחות שלנו מבחר גדול יותר של שירותים.

 

חברת קוסקו הכריזה כי בכוונתה להמשיך ולקיים את חברת OOCL כיישות נפרדת למרות הרכישה, ולקיים אסטרטגיה של ״מותג כפול״ כך שלא ייגרם אף שינוי בנושא הסוכנויות המקומיות של החברה.