שלוש חברות הספנות הגדולות בסין יסיימו קרוב לוודאי את 2014 ברווח, לאור קפיצה בת מאות מיליוני דולרים שקיבלו כסובסידיות ממשלתיות.
לדברי סוכנות הידיעות רויטרס, הסכום שקיבלו קוסקו, צ'אינה שיפינג ו-CSCL ב-2014 עומד על 359 מיליון דולר, פי חמש ממה שקיבלו ב-2013. לדברי אנאליסטים, בפועל יצרו הסובסידיות תלות של החברות בממשלה, וללא שיפור משמעותי בהובלה הימית ב-2015, קשה לראות אותן חוזרות לרווחיות בלי הכסף הממשלתי.
הכסף נבע מהחלטת הממשלה ב-2013, לשלם תמריצים עבור שליחת האוניות לגריטה, בכדי לעזור לחברות לחדש את הצי ולא פחות חשוב, לספק עבודה ופרנסה למספנות, שעמדו אז בפני שוקת שבורה.